جنگ راهکار مناسبی برای حل مشکلات نیست

حجت الاسلام فرحانی راد خواستار ورود مجامع جهانی به مسئله جنگ روسیه و اوکراین و توقف جنگ شد و گفت: جنگ راهکار مناسبی برلی حل مشکل میان دو کشور نیست‌ و تنها متضرر و بازنده آن مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام ناجی فرحانی راد» ظهر امروز (جمعه ۶ اسفند) در آئین عبادی سیاسی خطبه های نماز جمعه این هفته چوئبده، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: حضرت امام موسی کاظم (ع) در زمان حکومت خلافت خلفای عباسی با اینکه در حصر و زندان بود، اقدامات زیادی در جهت ارتباط با شیعیان و نشر شعایر دینی انجام داد؛ ایشان یک خط جهادی را در ابعاد مختلف در آن سال ها برای بهبود وضعیت شیعیان شکل داد. 

 

خطیب نماز جمعه چوئبده افزود: امام کاظم (ع) به واسطه نفوذ کلامی که بین مردم داشت سخنانش همیشه برای خلفای عباسی گران تمام می شد و به خاطر همین بود که بیشتر عمر امام در زندان سپری کرد. 

 

وی با اشاره به ۸ اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی تصریح کرد: مسئله تربیت و خصوصا تربیت بر اساس دستورات و تعالیم اسلامی باید مورد توجه نهادهای مسئول قرار گیرد و آن را در بین جوانان و نوجوانان گسترش دهند. 

 

حجت الاسلام فرحانی راد اضافه کرد: متاسفانه امروزه به امور تربیتی کمتر بها داده می شود؛ آموزش و پرورش یکی از اماکنی است که باید در آن به امور تربیتی به صورت گسترده توجه شود که این کار به خوبی صورت نمی گیرد.

 

وی به جنگ اخیر روسیه و اوکراین اشاره کرد و ادامه داد: جنگ روسیه و اوکراین تاثیرات زیادی بر معادلات جهانی ایجاد کرد، ارزش دلار را پائین آورد و قیمت هر بشکه نفت را به بیش از ۱۰۰ دلار افزایش داده است. 

 

امام جمعه موقت چوئبده خواستار ورود مجامع جهانی به مسئله جنگ روسیه و اوکراین و توقف جنگ شد و ابراز کرد: جنگ راهکار مناسبی نیست‌ و تنها متضرر و بازنده آن مردم هستند. 

 

وی سفر رئیس جمهوری به کشورهای همسایه را بسیار مؤثر و مثبت دانست و تاکید کرد: یکی از راهکارهای تقویت اقتصاد کشور و بی اثر کردن تحریم ها، گسترش روابط با همسایگان است که می توان با جذب سرمایه گذار بخشی از اقتصاد کشور را تقویت کرد. 

 

حجت الاسلام فرحانی راد اذعان کرد: خوشبختانه دولت انقلابی در حال انجام این کار هستند که امیدواریم ثمرات آن بهبود وضعیت معیشت مردم باشد، اما لازم است توجه خاصی به داخل کشور شود.

 

وی پیشاپیش بعثت پیامبر اکرم اسلام حضرت محمد (ص) را تبریک گفت و بیان کرد: بزرگترین کار پیامبر اکرم (ص) خارج کردن مردم از گمراهی و ذلالت به روشنایی و نور بود؛ چهل سال ایشان در میان مردم زندگی و تلاش کردند مردم را به وحدانیت خداوند دعوت کنند تا مبعوث شدند، این یک دلیل بیشتر ندارد تا بیشتر مردم به او اعتماد و وی را محمد امین خطاب کنند، ایشان به راستگویی، صداقت و ادای امانت مشهور بودند.

 

امام جمعه موقت چوئبده عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) به عدالت و عدالت ورزی تاکید می کردند که باید همه ما نیز این مقوله بسیار مهم اسلام را در زندگی خود جاری کنیم.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، خواستار اجرایی شدن قول های افتتاح تصفیه خانه آب شرین کن شهر چوئبده شد و تاکید کرد: مدیر آبفای استان در جلسه حل مشکلات مردم چوئبده که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، قول افتتاح آن را در مدت کمتر از ۴۰ روز داده بودند که امیدواریم مشکلاتی که باعث عقب افتادن زمان افتتاح تصفیه خانه و همچنین عدم بهره مندی مردم این شهر از نعمت آب شیرین شده است به سرعت رفع شود.

 

حجت الاسلام فرحانی راد یکی دیگر از مشکلات مردم چوئبده را آسفالت معابر وخیابان دانست و یاد آور شد: این نیز، مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، مردم سال هاست که از این مشکل گله مند هستند، امیدواریم مسئولان هر چه سریع‌تر پیگیر آسفالت معابر و خیابان های شهر چوئبده شوند.

 

کد خبر 1151496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha