لزوم راه اندازی کتابرسان سیار در بخش انگوران شهرستان ماهنشان

ولی بیگلو از کتاب به عنوان یکی از ضرورت های فرهنگی جامعه یاد کرد و بر لزوم راه اندازی کتابرسان سیار در بخش انگوران ماهنشان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، بخشدار انگوران در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه عمومی بخش انگوران شهرستان ماهنشان با حضور رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی یکی از مؤلفه ها و ضرورت های فرهنگی جامعه است و بر مباحث مختلف مذهبی، سیاسی و فرهنگی اثر می گذارد و گرفتاری های بعضی افراد در جامعه دور بودن از کتاب و کتابخوانی است.

 

امیرحسینی ولی بیگلو با بیان اینکه کتاب حرمت دارد و باید در جامعه پاس داشته شود، گفت: افرادی که اهل کتاب و مطالعه هستند از زندگی بهتر و با کیفیت برخوردارند و به لحاظ اینکه آگاهی آن ها بیشتر است، برای رفع مشکلات، راهکارهای بهتری دارند.

 

وی اجرای برنامه های فرهنگی در کتابخانه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی در کتابخانه در جذب مخاطب و سرانه مطالعه اثرگذار خواهد بود.

 

بخشدار انگوران بر لزوم راه‌اندازی کتابرسان سیار در بخش انگوران تاکید کرد و افزود: این مهم باید در کمیته برنامه ریزی شهرستان ماهنشان مطرح و بررسی شود، یا در صورت امکان از طریق رایزنی با خیرین و  شرکت های موجود در منطقه برای تأمین وسیله نقلیه حتی به صورت امانی جهت فعالیت در منطقه انگوران، اقدامات لازم انجام شود.

 

ولی بیگلو در پایان ضمن تشکر از مجموعه شهرداری شهر دندی خواستار پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه عمومی از درآمد شهردای تا پایان سال ۱۴۰۰ شد.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ماهنشان نیز در این نشست ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اجرای مصوبات جلسه قبلی انجمن، گزارشی از فعالیت های فرهنگی و آمار اعضا، امانت و تعداد منابع موجود درکتابخانه های شهرستان ارائه داد.

 

ولی امیری ادامه داد: برگزاری نشست های کتابخوان کتابخانه ای و مدرسه ای، نشست های قصه گویی، جلسات جمع خوانی، مسابقه نقاشی و رنگ آمیزی، جلسات شعر خوانی، برگزاری کارگاه آموزشی زندگی به سبک اسلامی، کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از افسردگی بانوان اجرا شده است.

 

به گفته وی، معرفی متنی کتاب، برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع آسیب های اجتماعی همراه با آموزش خانواده، ویژه برنامه های اجرایی در تعدادی از مدارس شهرستان ماهنشان، تجلیل از برندگان مسابقات فرهنگی و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در ایام دهه فجر، ویژه برنامه کودکان گرامیداشت ایام دهه فجر، برگزاری مسابقه کتابخوانی «صعود ۴۰ ساله» به مناسبت ایام الله دهه فجر، تجلیل از برندگان مسابقه دل نوشته ای برای سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی در مراسم عبادی و سیاسی نمازجمعه شهرستان ماهنشان از جمله برنامه های اجرایی کتابخانه های شهرستان ماهنشان در ماه های دی و بهمن سال ۱۴۰۰ بوده است.

 

کد خبر 1151614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha