برگزاری نشستی درباره نهج البلاغه در مرکز القرآن الکریم واحد الهندیه

مرکز قرآن الکریم واحد الهندیه وابسته به آستان قدس عباسی نشست قرآنی را تحت عنوان (موعظه های قرآن کریم در نهج البلاغه) برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مرکز قرآن الکریم واحد الهندیه وابسته به آستان قدس عباسی نشست قرآنی را تحت عنوان (موعظه های قرآن کریم در نهج البلاغه) برگزار کرد.

این نشست با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. سپس سخنران هانی الربیعی به بیان موعظه های قرآن کریم در نهج البلاغه امیرالمومنین (علیه السلام) پرداخت و توضیحاتی را درباره این کتاب که شامل چهار بخش از جمله خطبه ها، نامه ها و حکمت ها است ارائه کرد و گفت، همه موعظه های امیرالمومنین از قرآن کریم است زیرا ایشان زبان ناطق قرآن هستند و آیات مبارک آن را تفسیر و برای مردم شرح می دادند.

الربيعی تاثیر اخلاقی و آموزشی نهج البلاغه پس از قرآن کریم را تبیین کرد و از همه جوانان خواست تا بعد از قرآن کریم به این کتاب تمسک جویند زیرا منبع الهام، ارشاد، موعظه و اصلاح جوامع است.

حاضران نیز محور این نشست و فعالیت ها و پروژه های قرآنی و فکری شعبه الهندیه را ستودند.

شایان ذکر است، مرکز قرآن الکریم در شعب مختلف آن یکی از ارکان بنیاد علمی قرآن کریم در آستان قدس عباسی به شمار می رود که هدف آن گسترش علوم قرآنی و مشارکت در تربیت جامعه قرآنی فعال در همه زمینه‌های قرآن و علوم آن است.

کد خبر 1151644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha