آزادی ۲۳۲ زندانی جرائم عمد در فارس با همت مددکاران زندان

ابراهیمی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، با همت مددکاران زندان های فارس و کمک خیران زمینه آزادی ۲۳۲ زندانی جرائم عمد از زندان های استان فراهم شده است که این آمار آزادی زندانی عمد مایه خرسندی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسحاق ابراهیمی»، امروز (شنبه 7 اسفند) در جمع مددکاران زندان مرکزی شیراز گفت: مددکاری در زندان یک هنر است زیرا مددکار با چالش های متفاوتی در زندان مواجه می شود.

مدیرکل زندان های فارس افزود: مددکاری باید زندانی را از نظر روحی، روانی، رفتاری، اخلاقی، مهارتی و توانمندسازی آماده بازگشت به جامعه کند و علاوه بر رفع مشکلات اجتماعی، پرونده قضایی زندانیان را بررسی کرده و به مراجع قضایی منعکس کند.

وی اضافه کرد: مددکار تنها پل ارتباطی بین زندانی و خانواده وی و و شاکیان پرونده است و کار مددکار با دیگران کارکنان متفاوت است و دارای قداست است.

ابراهیمی تصریح کرد: مددکار به همنوع خدمت می کند و تلاش می کند زندانی با استفاده از ارفاقات و امتیازات قانونی به آزادی دست یابد که کار مهم و متفاوتی است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، با همت مددکاران زندان های فارس و کمک خیران زمینه آزادی 232 زندانی جرائم عمد از زندان های استان فراهم شده است که این آمار آزادی زندانی عمد مایه خرسندی است.

ابراهیمی اعلام کرد: ضمن ایجاد بستر لازم برای افزایش ایجاد زمینه صلح و سازش بین زندانیان و شکات آنها به ویژه زندانیان محکوم به قصاص، اولیای دم 42 نفر از زندانیان محکوم به قصاص دعوت شدند و زمینه جلب رضایت تعداد 38 نفر از آنها فراهم شد و از این تعداد، تاکنون 10 نفر از از زندان آزاد شده اند و در پرونده گذشت شاکی، فارس رتبه اول کشور را دارد.

مدیرکل زندان های فارس افزود: برای 41 نفر از زندانیان نیز اعمال ماده 429 قانون مجازات اسلامی درخواست شده و تاکنون تعداد 6 نفر با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده و 20 نفر نیز قادر به تودیع تامین نشده اند.

وی عنوان کرد: در 11 ماهه گذشته یک هزار و 378 زندانی جرائم عمد و غیر عمد از زندان های استان با جلب رضایت شکات شده اند.

کد خبر 1151667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha