آیت‌الله سید محمدتقی حکیم در مدیریت مسجد و جذب مردم بسیار موفق بود

آیت‌الله هاشمی علیا گفت: مرحوم آقای حکیم به واسطه بهره علمی و تقوایی که داشت در مدیریت مسجد و جذب مردم به مسجد حصار بوعلی بسیار موفق بود و از ایشان می‌توان به عنوان یکی از بهترین ائمه جماعات در کشور نام برد.

آیت الله «سید علی اصغر هاشمی علیا» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه آیت‌الله سید محمدتقی حکیم از شاگردان برجسته دروس خارج فقه و اصول آیات عظام سید محسن حکیم و سید ابوالقاسم خوئی بود، اظهار کرد: ایشان هچنین در حوزه علمیه قم نیز ار محضر بسیاری از استادان برجسته این حوزه بزرگ کسب فیض کرده بود و همه اینها باعث شد در حوزه تالیف و ترجمه کتاب نیز بسیار فعال باشد.

 

امام جماعت مسجد و تولیت مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) (واقع در تهران، منطقه چیذر) افزود: مرحوم آقای حکیم در زمینه علمی بسیار موفق بود و سال ها در مدرسه علمیه حضرت قائم (عج) چیذر، ادبیات عرب تدریس می کرد و شاگردان شان هم از جنبه علمی و از شخصیت اخلاقی ایشان تعریف می کردند.

 

وی اضافه کرد: زمانی که بنده به دعوت مردم منطقه شمیرانات برای سخنرانی و روضه خوانی به مساجد و هیئت های مذهبی این منطقه می آمدم، مرحوم آیت الله حکیم، امام جماعت مسجد حصار بوعلی بود و تا آنجایی که به یاد دارم، قدیمی ترین امام جماعت در این منطقه بود.

 

هاشمی علیا اضافه کرد: آقای حکیم بسیار مقید به حضور مرتب و سه نوبت در مسجد حصار بوعلی بود و بارها بسیاری از نمازگزاران مساجد و همچین برخی از منبری ها و مداحانی که در این مسجد، سخنرانی و ذاکری می کردند، از شخصیت منظم ایشان و حضورشان همه روزه یک ساعت پیش از اذان در دفتر مسجد به منظور پاسخگویی به مردم، سخن می گفتند.

 

وی اظهار کرد: مرحوم آقای حکیم به واسطه بهره علمی و تقوایی که داشت در مدیریت مسجد و جذب مردم به مسجد حصار بوعلی بسیار موفق بود و از ایشان می توان به عنوان یکی از بهترین ائمه جماعات در کشور نام برد.

 

بنا بر این گزارش، آیت‌الله سید محمدتقی حکیم استاد حوزه و دانشگاه و امام جماعت مسجد حصار بوعلی شمیران، روز پنجشنبه، پنجم اسفندماه درگذشت.

کد خبر 1151685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha