آزادسازی ۵۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در گیلان با کمک خیرین

محمدی اصل با اشاره به کمک خیرین در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: در سال جاری با دعوت از شاکیان توانستیم بیش از ۳۵۰ زندانی را آزاد کنیم که تا پایان سال به بیش از ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا محمدی اصل» امروز(شنبه، ۷ اسفند)  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال‌جاری بیش از 350 زندانی از طریق انجمن‌های حمایت 13 گانه استان آزاد شدند گفت: تعامل دستگاه قضا و حضور مقامات قضایی در زندان‌های استان و حضور خیرین در این امر یکی از باشکوه ترین اتفاقات در آزادی زندانیانی بود که به دلیل بیکاری، آسیب و ناهنجاری‌های اجتماع در حال تحمل  کیفر بودند.

 

مدیر کل زندان های گیلان افزود: در سال جاری با دعوت از شاکیان توانستیم بیش از 350 زندانی را آزاد کنیم که با کمک خیرین این آزادی‌ها تا پایان سالجاری به بیش از 500 نفر خواهد رسید.

 

وی دیدار با خانواده زندانیان و بررسی وضعیت زندگی آنان را مورد اشاره قرار داد و اظهارکرد: اکثر این خانواده‌ها دچار سختی زندگی و مشکلاتی چون ترک تحصیل فرزندان بودند که که با پیگیری مرکز مراقبت بعد از خروج و انجمن‌های 13 گانه زندان‌های استان، افزون بر 25 تبلت به‌منظور ادامه تحصیل فرزندان گروه هدف خریداری و ثبت نام آنان انجام شد.

 

محمدی اصل با بیان اینکه افزون بر هزار و 500 بسته معیشتی به خانواده‌های زندانیان در سراسر استان اهدا شد تصریح کرد: همچنین برای بیش از یکصد نفر از زندانیان آزاد شده اشتغال و به آنان وام اشتغال تعلق گرفت.

 

وی با تاکید بر توانمندسازی مددجویان که در دستور کار اداره کل زندان‌ها است بیان کرد: بیش از 2 هزار و 300 زندانی در کارگاه‌های آموزشی مشغول فراگیری مهارت هستند تا بعد از آزادی و کسب مهارت‌های لازم در زمینه‌های گوناگون با داشتن مدارک معتبر وارد بازار کار شوند.

 

کد خبر 1151699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha