مراسم سومین و هفتمین روز درگذشت امام فقید مسجد حصاربوعلی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والسلمین پشتکوهی گفت: مراسم سومین و هفتمین روز درگذشت آیت‌الله سید محمدتقی حکیم در تکیه نیاوران و مسجد جامع حصاربوعلی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «امیر پشتکوهی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مراسم سومین روز درگذشت آیت‌الله سید محمدتقی حکیم، امام جماعت مسجد جامع حصاربوعلی، روز سه شنبه، دهم اسفندماه از ساعت 10 تا 12 صبح به همت هیئت ریحانه النبی (س) در تکیه نیاوران (واقع در تهران، خیابان شهید باهنر، صلع شمالی کاخ نیاوران)، برگزار می شود، اظهار کرد: بنده در این مراسم سخنرانی و جمعی از ذاکران اهل بیت (ع) نیز مرثیه سرایی می کنند.

 

منبری مسجد حصار بوعلی تهران افزود: مراسم هفتمین روز درگذشته مرحوم حکیم نیز روز پنجشنبه، 12 اسفندماه از ساعت 15 تا 17 در مسجد جامع حصاربوعلی واقع در تهران (منطقه نیاوران، خیابان شهید باهنر، کوچه شهید ناطقیان) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی پناه، و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: مراسم ترحیم و بزرگداشت دیگری برای مرحوم آیت الله حکیم، در روز شنبه، چهاردهم اسفندماه از ساعت 10 تا 11 و سی دقیقه صبح، در مدرسه علمیه حضرت قائم (عج) چیذر و با حضور و سخنرانی آیت الله سید علی اصغر هاشمی علیا، تولیت این مدرسه برگزار می شود.

 

پشتکوهی اضافه کرد: مسجد جامع حصار بوعلی به واسطه حضور آیت الله حکیم از موفق ترین مساجد در شمال تهران بود و از گذشت تاکنون منبری های مشهور و موفقی در آن منبر رفته و می روند که از جمله آنان می توان به مرحوم آیت الله فلسفی، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین جعفر شجونی و حجج اسلام والمسلمین ناطق نوری، احسان بی آزار تهرانی، دکتر هاشمیان و میثم علی پناه اشاره کرد. همچنین اکثر مداحان مشهور کشور نیز در این مسجد ذاکری و شعرخوانی کرده اند.

 

وی گفت: مسجد جامع حصار بوعلی به واسطه حضور این منبری ها و مداحان مشهور در اکثر مناسبت های مذهبی، میزبان جمع زیادی از مردم منطقه شمیرانات بود و به این صورت مرحوم آیت الله حکیم در نشر معارف دینی بسیار خوب عمل کردند.

 

بنا بر این گزارش، آیت‌الله سید محمدتقی حکیم استاد حوزه و دانشگاه و امام جماعت مسجد حصار بوعلی شمیران، روز پنجشنبه، پنجم اسفندماه، بر اثر کهولت در بیمارستان مسیح دانشوری تهران درگذشت.

 

کد خبر 1151745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha