برگزاری ۲۳ عنوان برنامه به مناسبت هفته تربیت اسلامی در یزد

ملانوری با اشاره برنامه های آموزش و پرورش یزد در هفته سلامت گفت: ۲۳ عنوان برنامه به مناسبت هفته تربیت اسلامی در یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حسینعلی ملانوری معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در نشست خبری هفته تربت اسلامی گفت: در حوزه تکریم و تجلیل از همکاران به عنوان راهبران حوزه اصلی تربیتی سعی کرده ایم به شهدا به عنوان مربیان شهید توجه ویژه ای داشته باشیم که جایگاه شهدا و منش و سیره آنها رو تجلیل خواهیم کرد و با 28 شهید تربیتی استان این هدف را دنبال می کنیم.

 

وی افزود: تکریم از پیشکسوتان امور تربیتی، رونمایی از کتاب « برپا» متشک از رویدادها و خاطرات و تجارب مربی استانی استان بمانی، بازدید از خانواده مربیان و هدیه هزار جلد از این کتاب به مربیان پرورشی استان و همچنین پویش کتابخوانی با محوریت این کتاب، دیدار با امام جمعه یزد، دیدار با استاندار  از جمله برنامه های ما در این هفته است.

 

ملانوری بیان کرد: برگزاری رویداد تجلل از شهدای دانش آموز به عنوان یادواره لاله های روشن، پرداختن به جایگاه مربیان و امور تربیتی،

 

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: تغییر نوع گفتمان و مطالبه خانواده ها در خصوص انتخاب مدرسه و نوع مطالبه از مدرسه یکی از اهداف ما است که معتقدیم باید امور تربیتی دانش آموزان در ساحت های مختلف باشد و علاوه بر آموزش به مباحث دیگر نیز بپردازند.

ملانوری گفت: اگر نوع مطالبه خانواده ها از مطالبه آموزشی به مطالبه تمام ساحتی تبدیل شود مدیران ما به مباحث دیگر نیز توجه خواهند کرد.

وی بیان کرد: ما هفت برنامه در هفت شب از شبکه ملی شاد برای خانواده ها و فرهنگیان پخش می کنیم و با توجه به استقبال خوب از این برنامه ها که شاهد 270 هزار مخاطب در این حوزه بودیم امیدواریم امسال نیز این مخاطب را افزایش دهیم.

 

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: پویش نهج البلاغ با رویکرد توجه به مضامین نهج البلاغه و نامه 31 حضرت امیر (ع)، برگزاری پویش کتابخوانی، برگزاری کارگاه توانمند سازی خانواده های دانش آموزان،

 

وی افزود: 20 دارالقرآن، 25 کانون فرهنگی تربیتی، 10 اردوگاه فعال دانش آموزی، مراکز و هسته های مشاوره به عنوان مراکزی هستند که ما را در این مسیر حمایت می کنند و نقش ویژه ای در زمینه تربیت دانش آموزان دارند.

 

ملانوری بیان کرد: طرح تربیت مهدوی از جمله اقدامات دیگر ما است که با توجه به این که استان یزد پایگاه انتظار و مهدوی است برنامه های ویژه ای در این زمینه برنامه ریزی شده است که تهیه فایل های صوتی تربیت مهدوی از جمله ای اقدامات است که در شبکه شاد و در قالب انتظار و مهدویت بارگزاری می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: اختتامیه جشنواره بیعت در غربت در روز پنجشنبه 12 اسفندماه، برگزاری آزمون استانی کتابخوانی عطر انتظار در روزهای 12 و 19 اسفندماه، آغاز و ثبت نام جشنواره مشق انتظار، آغاز مسابقات فرهنگی هنری فردا ویژه دانش آموزان در 83 رشته از جمله برنامه های دیگر ما است.

 

ملانوری گفت: در مجموعه استان در حوزه نیروی موجود در حوزه مشاوره 138 نیروی زن، 76 نیروی مرد داریم که فقط مدارس آموزش متوسطه دوره اول به صورت رسمی از نیروی مشاور استفاده می کنند اما در این راستا نیروهای رابط مشاور طراحی و اجرا شده است و نیروهایی که با مدرک تصیلی مرتبط به مشاوره و خانواده هستند به عنوان رابطین هسته ای مشاوره در مدارس ابتدایی فعالیت می کنند.

 

وی بیان کرد: در حوزه پرورشی و معاون پرورشی در استان در زنان 350 نفر و برادران 237 نفر فعالیت می کنند و مربی نیز 189 نیروی زن و 118 مربی مرد داریم.

 

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: در مجموع 894 مربی و معاون فعالیت می کنند و مجموع نیروهای صف 1108 نفر هستند اما با این وجود ده درصد ظرفیت ما خالی است.

 

ملانوری بیان کرد: 23 برنامه استانی در این زمینه داریم.

کد خبر 1151751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha