کاهش مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان نسبت به هفته گذشته

سرمست گفت: گرچه میزان مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی هنوز به وضعیت عادی برنگشته و در شبانه‌روز حجم زیادی از افراد به این مراکز مراجعه می‌کنند اما میزان مراجعات نسبت به هفته‌های قبل به ویژه هفته گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدحسین سرمست» امروز (شنبه ۷ اسفند) در جلسه ستاد مذیریت مقابله با کرونا در خوزستان اظهار کرد: گرچه میزان مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی هنوز به وضعیت عادی برنگشته و در شبانه‌روز حجم زیادی از افراد به این مراکز مراجعه می‌کنند اما میزان مراجعات نسبت به هفته‌های قبل به ویژه هفته گذشته کاهش یافته است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: در شبانه‌روز گذشته پنج هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند، البته در هفته گذشته تا ۱۱ هزار مراجعه‌کننده در شبانه‌روز داشتیم.

 

وی اضافه کرد: ۹۵۸ بیمار در شبانه‌روز گذشته شناسایی شدند و در حال حاضر ۷۱۲ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری بوده که ۴۷۱ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۲۴۱ نفر در بخش‌های ویژه بستری‌ هستند.

 

سرمست تصریح کرد: قبل از پیک بیماری به طور متوسط ۱۵ بیمار اینتوبه داشتیم اما اکنون ۵۷ بیمار اینتوبه داریم که این تعداد، چهار برابر قبل از پیک است و با توجه به اینکه کاهش تعداد بستری‌ها در ICUها و بیماران اینتوبه زمان می‌برد، کاهش چشمگیری در این زمینه نداشته‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته تا ۱۴ فوتی در یک روز داشتیم اما در شبانه‌روز گذشته هفت مورد فوت کردند ادامه داد: پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۴.۹ درصد و نوبت دوم ۷۲.۵ درصد و پوشش نوبت سوم واکسیناسیون در افراد بالای ۱۸ سال حدود ۳۰ درصد بوده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ابراز امیدواری کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش پوشش واکسیناسیون، میزان مراجعه‌کنندگان، بیماران و فوتی‌ها کاهش یابد و مردم به زندگی عادی برگردند.

 

وی همچنین با اعلام رنگبندی جدید کرونا در خوزستان، از کاهش شهرهای قرمز کرونایی خبر داد و یاد آور شد: در حال حاضر شهرستان‌های اندیمشک، آبادان، رامشیر و هفتکل در وضعیت قرمز، شهرستان‌های اهواز، امیدیه، ایذه، بهبهان، آغاجاری، خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، هندیجان، هویزه و شادگان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های اندیکا، باغملک، باوی، بندرماهشهر، حمیدیه، دشت آزادگان، گتوند، لالی و مسجدسلیمان در وضعیت زرد هستند.

 

 

کد خبر 1151753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha