آغاز اعزام دانشجویان به راهیان نور از ۱۵ اسفند/ اردوگاه خراسان جنوبی در اهواز نیازمند بازسازی است

سرهنگ هزاری با بیان اینکه از ۱۵ اسفند بحث اعزام دانشجویان به راهیان نور آغاز می شود، گفت: اردوگاه خراسان جنوبی در اهواز فضای محدود و امکانات زیرساختی ضعیفی دارد و نیازمند تعمیر و مرمت با کمک دستگاه های اجرایی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «رضا هزاری» ظهر امروز (۷ اسفند) در جلسه برنامه ریزی راهیان نور اظهار داشت: راهیان نور از اهمیت بالایی برخوردار است و به انرژی فرهنگی بالایی نیاز دارد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از دو سال است که راهیان نور حضوری تعطیل شده است، افزود: راهیان نور طی این مدت به صورت مجازی برای دانش آموزان برگزار شده است و امسال هم برای دانش آموزان به دلیل تکمیل نشدن واکسیناسیون مجازی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه امسال مقرر شده است که از ۱۵ اسفند دانشجویان به راهیان نور اعزام شوند، ادامه داد: شرط اعزام دانشجویان به این مناطق تزریق سه دُز واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

 

سرهنگ هزاری با اشاره به اینکه اردوگاه خراسان جنوبی جهت اسکان زائران با عنوان پادگان شهید حبیب اللهی در شهر اهواز است، افزود: به دنبال این هستیم تا ظرفیت ها و امکانات خوبی را در این اردوگاه با کمک ادارات مختلف استان فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به اعتبارات عمرانی گفت: این اردوگاه فضای بسیار محدودی دارد و با تراکم جمعیت در این اردوگاه مواجه هستیم و باید در سال آینده در این خصوص تصمیماتی گرفته شود.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی در ادامه عنوان داشت: تعمیر و مرمت اردوگاه یکی از مهم ترین اولویت ها است و زیرساخت های این اردوگاه از جمله برق، گاز و آب باید با کمک دستگاه های اجرایی مرتبط به روز رسانی شود.

 

وی به بحث اعزام کارمندان به راهیان نور اشاره کرد و افزود: برای اعزام کارمندان به صورت کاروانی یا خانوادگی آمادگی داریم و در این مناطق تنها بحث اسکان بر عهده ما قرار دارد.

 

سرهنگ هزاری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بحث اعزام آمبولانس و کادر درمان همکاری داشته باشد، ادامه داد: امسال در این زمینه به خاطر ویروس کرونا امیدواریم کادر درمان مورد نیاز تامین شود و تعداد نفرات باید نسبت به سنوات قبل افزایش یابد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی در خصوص اقامتگاه های بین راهی عنوان کرد: از میراث فرهنگی درخواست داریم تا این امکان را برای زائران در حاشیه جاده های خراسان جنوبی فراهم کند.

 

وی با بیان اينکه برای اعزام هر نفر دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان هزینه پیش بینی شده است، گفت: برای اعزام محلات یک هزار و ۵۰۰ نفر از طریق ۴۰ دستگاه اتوبوس پیش بینی کرده ایم و نیازمند کمک برای تامین این هزینه ها هستیم.

 

 

کد خبر 1151795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha