حفظ طبیعت نیازمند فرهنگ سازی عمومی است.

حجت‌ الاسلام وحدانی فر بهار را نشانه ای از قدرت خداوند دانست و گفت: همه باید در حفظ طبیعت که نشانه ای روشن از خلقت بی نظیرخداوند بوده تلاش کنیم و این نیازمند یک فرهنگ سازی عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، در آستانه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه امروز (۷ اسفند ماه) با امام جمعه دهدشت دیدار و گزارشی از روند فعالیت های یک ساله این اداره را ارائه دادند.

 

امام جمعه شهرستان کهگیلویه در این دیدار گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل ها یک وظیفه عمومی است، تلاش های سازنده کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری در جهت حفظ و حراست از منابع ملی و مراتع و جنگل ها موجب مصون ماندن انفال از تعرض سودجویان خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام «علی وحدانی فر» افزود: بهار نشانه ای از قدرت خداوند بوده و همه باید در حفظ طبیعت که نشانه ای روشن از خلقت بی نظیرخداوند است تلاش کنیم و این نیازمند یک فرهنگ سازی عمومی است.

 

وی ادامه داد: توجه به کارهای بسیار شایسته ای که در عرصه منابع طبیعی و جنگل در حوزه شهرستان انجام شده و ضرورت دارد آگاهی و فرهنگ سازی مردم در خصوص حفظ و حراست از منابع خدادادی بیش از گذشته انجام شود.

 

امام جمعه دهدشت با تاکید بر اینکه درختان ریه‌های زمین محسوب می‌شوند و نقش تاثیرگذاری در زندگی ما ایفا می‌کنند، اذعان کرد: ما حق درختان را ادا نکردیم؛ زمین ۷۰ سال تلاش می کند که یک درخت بلوط را به ثمر برساند که از آن بتوان استفاده کرد اما حرص و طمع انسانها این نعمت خدادادی را از بین می برد.

 

وحدانی فر با اشاره اینکه کهگیلویه سرزمین گنج است و رنج، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نعمت الهی فراوان است از روان اب ها تا جنگل ها اما تاکنون آنگونه باید نتوانستم از این نعمات استفاده کنیم.

 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه در ادامه این نشست، گفت: وسعت منابع طبیعی شهرستان ۳۲۶ هزار هکتار بوده که با این حجم از عرصه‌های منابع ملی تنها ۱۰ نیروی قرق بان کار حفاظت را انجام می‌دهند.

 

پیوسته‌گر با اشاره به عوامل طبیعی، انسانی و غیر طبیعی تهدید کننده منابع طبیعی، افزود: با همه کمبودها در عرصه‌های جنگلی و مرتعی خدمت می‌کنیم و وظیفه اصلی حفاظت، صیانت و غنی‌سازی عرصه‌های منابع طبیعی را انجام می‌دهیم.

 

وی تصریح کرد: بیش از ۱۷ هکتار، خلع ید و رفع تصرف  از اراضی ملی با همکاری نهادهای امنیتی و قضایی در یک سال اخیر انجام گرفته است.

 

پیوسته‌گر با اشاره به طرح بادامکاری در ۱۴ هزار از عرصه‌های شهرستان اجرا شده است، بیان داشت: تا در سال جاری در مناطق جنگلی ۹۰ ابگرمکن خورشیدی بین عشایر و روستاییان داده شد.

کد خبر 1151819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha