تولید و اشتغال مهمترین مؤلفه امنیت پایداراست

عباس زاده گفت: تولید، اشتغال و سرمایه گذاری از مؤلفه های امنیت پایدار در هر منطقه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا عباس زاده» امروز (۷ اسفند) در مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی واحد تولید کنستانتره سنگ آهن با اشاره به اهمیت تولید و اشتغال از این مهم به عنوان مهمترین مؤلفه امنیت پایدار یاد کرد.

 

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی حضور سرمایه گذاران را در تأمین امنیت پایدار مؤثر دانست و گفت: خراسان جنوبی و شهرستان سربیشه جزو مناطق مرزی است و افزایش رونق اقتصادی در منطقه باعث حفظ جمعیت می شود.

 

عباس زاده از شاخص های مهم استان به بهره مندی از معادن و منابع غنی اشاره کرد و افزود: باید با جذب سرمایه گذار از این نعمت های خداوند استفاده کرد.

 

وی عدم فراوری منابع و معادن و فروش آن به صورت خام را از مشکلات پیش رو عنوان کرد و با بیان اینکه باید زنجیره ارزش و تولید در صنایع و معادن ایجاد شود، ابراز امیدواری کرد: با ورود سرمایه گذار و تبدیل خام فروشی به ارزش افزوده شاهد رونق اقتصادی، افزایش ثروت و سرانه ناخالص ملی در استان باشیم.

 

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی رفع موانع تولید را از وظایف پیش رو عنوان کرد و افزود: باید با رفع مشکلات و موانع پیش روی سرمایه گذاران، دغدغه های احتمالی آنان را از بین برد و شاهد افزایش سطح معیشتی مردم و رشد و شکوفایی اقتصاد استان باشیم.

 

عباس زاده یاد آور شد: امید است این پروژه اقتصادی در کمترین زمان ممکن و حداکثر تا هفته دولت سال آینده راه اندازی و به بهره برداری برسد.

 

مدیرعامل فروسیلیس بیرجند و یکی از فعالان صنعتی استان با اشاره به آغاز رسمی عملیات اجرایی واحد تولید کنستانتره سنگ آهن  به ظرفیت 550 هزار تن با بیان اینکه تجهیزات کارخانه جزو بهترین نوع در کشور است، از ویژگی های این پروژه، به آماده بودن تجهیزات کارخانه قبل از کلنگ زنی و جلو بودن عملیات اجرایی اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران این پروژه به دنبال اخذ تسهیلات مناطق محروم نیستند.

 

دکتر «علیرضا عابدی» با توجه به منحصر به فرد بودن امکانات و تجهیزات خریداری شده برای این پروژه ابراز امیدواری کرد: این واحد تولیدی در استان و شرق کشور بهترین واحد تولیدی خواهد بود.

 

 

کد خبر 1151826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha