سند راهبردی اقامه نماز استان تدوین می شود/استفاده از ظرفیت جوانان در توسعه فرهنگ نماز

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به برنامه بلند مدت ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: سند راهبردی اقامه نماز استان برای تعیین افق آینده و سهم دستگاه های اداری در این امر تدوین می شود.

حجت الاسلام «ابراهیم رنجبر« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به سند راهبردی این ستاد اشاره کرد و اظهارداشت: در این سند افق آینده و ماموریت و سهم ادارات در توسعه فرهنگ نماز را مشخص می کند که با جمع آوری اطلاعات و داده ها این برنامه در حال تدوین است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان افزود: دستگاه های فرهنگی مثل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و بسیج سپاه پاسداران ماموریت متعددی در این حوزه دارند.

 

وی ادامه داد: ستاد اقامه نماز ادارات باید اطلاعات عملکردی خود را در بر روی سامانه سجاده بارگذاری کنند و رصد فعالیت ها از این بستر انجام می شود.

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه برخی از ادارات فعالیت های خوبی در توسعه امر نماز داشته اند، خاطرنشان کرد:‌ این اقدامات برای ترویج نماز برای پرسنل اداره و عموم مردم بوده است.

 

*استفاده از ظرفیت جوانان در توسعه فرهنگ نماز

 

وی تربیت مربی برای گسترش این فریضه دینی جهت اعزام به مهدهای کودک و پیش دبستانی را از اقدامات جدید در استان اصفهان اعلام کرد و گفت: پس از بررسی نتایج آن، الگودهی به سراسر کشور انجام خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان نهادینه سازی فرهنگ نماز از سنین کودکی را مهم دانست و یادآورشد: باید از نسل جوان برای انجام فعالیت های فرهنگی و مدیریتی ترویج نماز استفاده کرد.

 

وی ادامه داد: افراد جوان دانشگاهی و طلبه به عنوان مشاوران دبیران ستاد اقامه نماز شهرستان ها انتخاب و بکارگیری می شوند و آن ها نیز تعدادی را در تیم خود جمع کرده و فرصت های تبلیغی را ایجاد می کنند.

به گفته حجت الاسلام رنجبر از ظرفیت جوانان فعال در آینده ستاد استفاده خواهد شد و اینگونه تیم سازی برای دهه های دیگر صورت کی گیرد.

 

وی اعزام روحانی به مناطقی که نماز جماعت برگزار نمی شود به صورت مقطعی با همکاری سپاه برای ایاب و ذهاب را اقدامی برای تامین این نیاز فرهنگی بیان کرد و اذعان داشت: مجمع خیرین نماز و همچنین شناسایی و استفاده از جوانان و تیم های توانمند در تولید محتوا با موضوع نماز را از فعالیت های پیش روی این استاد معرفی کرد.

کد خبر 1151858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha