فرهنگ و هنر هرمزگان غریبانه و مظلوم است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: فرهنگ و هنر هرمزگان غریبانه و مظلوم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین « محمد عبادی زاده » در دیدار مدیر کل و کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت حوزه فرهنگ و هنر، اظهار کرد: فرهنگ حوزه غریب و مظلومی است و لازم است نگاه مدیران و دستگاه ها به این حوزه به یک رویکرد اولویت دار تبدیل شود.

 

وی انجام و اجرای هر سیاست و برنامه ریزی در جامعه را منوط به برنامه ریزی فرهنگی دانست و افزود : هر اقدام و برنامه از سوی تمامی دستگاه ها و متولیان باید پیوست فرهنگی داشته باشد و در این صورت است که آسیب ها و ناهنجاری ها کاهش و رضایت عمومی افزایش می یابد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان به مسئولیت اجتماعی صنایع و شرکت ها اشاره کرد و بیان داشت : مسئولیت اجتماعی صنایع و شرکت ها  اگر به صورت درست و صحیح صورت پذیرد بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود و در این خصوص هماهنگی های لازم جهت ایجاد صندوق اعتباری مشخص برای تجمیع اعتبارات صنایع و شرکت ها از سهم مسئولیت های اجتماعی و هزینه کرد آن بصورت هدفمند و صحیح در حال انجام است.

 

وی عنوان کرد : حوزه فرهنگ و هنر و همچنین شورای فرهنگ عمومی و مراکز دینی و قرآنی باید در اولویت  سهم مسئولیت اجتماعی صنایع قرار گیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده به برون سپاری فعالیت های فرهنگی – هنری تاکید کرد و گفت : برون سپاری فعالیت ها در حوزه فرهنگ و هنر یک اولویت و ضرورت است و تمرکز زدایی یک آسیب جدی فرهنگ است و باید فعالیت ها و برنامه ها به بخش های مردمی ، هنرمندان و مراکز مردم نهاد سپرده شود.

 

امام جمعه بندرعباس لازمه برنامه ریزی صحیح در حوزه فرهنگ و هنر را داشتن بانک اطلاعاتی قوی و به روز دانست و افزود : شناخت ظرفیت ها ، استعدادها ، توانمندی ها و پتانسیل های حوزه فرهنگ و هنر از طریق بانک اطلاعاتی قوی امکان پذیر است و ایجاد این زیرساخت در اولویت برنامه های شورای فرهنگ عمومی قرار دارد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان بیان کرد : هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه قشری حساس ، ریزبین و دغدغه مند هستند و لازم است به صورت مستمر با آنها ارتباط داشت و از وضعیت معیشت و احوالات آنها باخبر بود و به مشکلات آنها رسیدگی کرد.

 

وی به اهمیت تحقق گام دوم انقلاب و اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و به ویژه اجرایی کردن جهاد تبیین در بخش های مختلف فرهنگ و هنر و رسانه تاکید کرد و افزود :نقش هنرمندان و بخش های مختلف فرهنگ ، هنر و رسانه باید در تحقق موارد فوق  مشخص و اجرایی شود.

 

عبادی زاده در ادامه به رونمایی برش استانی سند مهندسی فرهنگی استان هرمزگان پرداخت و گفت : استان هرمزگان جزء ده استان پایلوت تدوین این سند مهم می باشد و این سند در حال نهایی شدن است و به زودی با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رونمایی می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: برش استانی سند مهندسی فرهنگی هرمزگان مهمترین منبع و مرجع برنامه ریزی فرهنگی ، هنری و دینی و چراغ راه توسعه فرهنگی استان در همه بخش ها می باشد که جا دارد از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در جهت تدوین آن تقدیر و تشکر نمایم.

 

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد : سند مهندسی فرهنگی هرمزگان کاملا مطابق با اسناد بالا دستی به ویژه گام دوم انقلاب است.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1151990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha