۱۲  سایت تلفن همراه روستایی در خراسان شمالی نصب شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: از آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون تعداد ۱۲ سایت جدید تلفن همراه روستایی در استان نصب و راه اندازی شده است.

«سیدعلی مرتضوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: امسال شاهد ارتقای تکنولوژی ۱۴ سایت تلفن همراه از نسل دوم به نسل سوم و چهارم از محل اعتبارات دولتی و ملی در استان بوده ایم.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی درباره وضعیت اینترنت در روستاها و شهرهای استان گفت: بر اساس گزارش فصلنامه آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور تا کنون تمامی شهرهای استان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار شدند و بر اساس پایش انجام شده توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیش از ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار، تحت پوشش اینترنت پرسرعت و شبکه تلفن همراه هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: اتصال مابقی روستاها به شبکه ملی اطلاعات در سال ۱۴۰۰ و بخشی در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد که برای تسریع اجرای پروژه ها نیاز به کمک از محل اعتبارات استانی جهت انجام هزینه های نامتعارف برق و جاده است.

 

مرتضوی با بیان اینکه سامانه ۱۹۵ برای رسیدگی به شکایات مردم در ارتباط با خدمات اپراتورها و مخابرات طراحی شده است، گفت: مردم می توانند شکایات خود را در مورد خدمات دهی اپراتورها و ارتباطات مخابراتی ثابت و سیار از طریق این سامانه مطرح کنند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی تصریح کرد: در صورت اعلام گزارش شهروندان در خصوص مشکلات ارتباطی، موضوع پیگیری و بررسی های فنی لازم انجام می شود.

 

 

کد خبر 1152052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha