آرزوی دیرینه کردستانی‌ها محقق شد/عملیات اجرایی منطقه آزاد بانه و مریوان آغاز می‌شود

عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان با توجه به پیگیری‌های استاندار کردستان، همزمان با سفر دو روزه سعید محمد به استان کردستان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، پیگیری‌ها در راستای تسریع در عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان از سوی استاندار کردستان نتیجه داد و به صورت رسمی از یکشنبه هشتم اسفند ماه، عملیات اجرایی این مهم آغاز می‌شود.

 

 

ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان سالهاست که در دستور کار دولت‌های مختلف قرار گرفته و خوشبختانه بعد از پیگیری‌های متعدد همزمان با سال نخست دولت سیزدهم، بالاخره به نتیجه رسیده و وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

 

 

راه‌اندازی این منطقه آزاد که گامی مهم در ایجاد تحول و تسریع در توسعه پایدار استان کردستان به شمار می‌رود، یکی از آرزوهای دیرینه مردم این دیار به شمار می‌رفت.

 

 

بر اساس هماهنگی های صورت گرفته در جریان سفر دو روزه مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور علاوه بر برگزاری جلسه شورای اداری و معرفی مدیر منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، از دو شهرستان بانه و مریوان بازدید به عمل خواهد آمد.

 

 

بازدید از مرزهای سیرانبند بانه و باشماق مریوان و نشست مشاور رئیس جمهور و استاندار کردستان با مسئولان اقلیم کردستان عراق از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه به شمار می‌رود.

کد خبر 1152074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha