رشد ۵۱۶۱ واحدی شاخص کل بورس

دومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۵۱۶۱ واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحدی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 15 اسفند) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 5161 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 303 هزار واحدی آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شبندر با 1075، شتران با 960، شپنا با 941، فولاد با 586، شستا با 531، فملی با 400 و شپدیس با 352 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شپنا - پالايش نفت اصفهان، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، خودرو - ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران، وبملت - بانك ملت و خساپا – سايپا در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (یکشنبه 15 اسفند) شاخص کل فرابورس با ریزش یک واحدی در راتفاع 17 هزار و 686 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای فزر - پويا زركان آق دره، سدبير - س. تدبيرگران فارس وخوزستان، تجلي - تجلي توسعه معادن و فلزات، توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين، حسير - ريل سير كوثر، فجهان - مجتمع جهان فولاد سيرجان و فرابورس - فرابورس ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (شنبه 14 اسفند) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 9374 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 290 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۷۶۲۷ واحدی معادل ۱.۳۸ درصد، به یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۸۱۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۴۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۸۸ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۳۴۷ واحدی، به رقم ۳۲۰ هزار و ۳۱۹  واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۱۶۴۱ واحدی، عدد ۳۳۵ هزار و ۸۰۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۰۲۷ واحدی به رقم ۲۱۰ هزار و ۲۱۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۴۴۵۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۷۶ هزار و ۴۴۲  واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۹۲۱۶ واحد افزایش  به رقم ۹۹۵ هزار و ۷۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۵۹۷۷ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۸۰ هزار و ۱۷۷ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فملی، شستا، وبملت، خودرو، شبندر، وتجارت، شپنا به ترتیب با 1300، 1104، 849، 754، 604، 492، 488 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، وتجارت - بانك تجارت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، وبملت - بانك ملت و شبندر - پالايش نفت بندرعباس در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، کچاد، شستا، شپدیس و وغدیر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تیپیکو، شیران، تنوین و غبشهر تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فاسمین(کالسیمین‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شپدیس، کماسه، فرآور  و فایرا بود. همچنین نماد معاملاتی غدشت(دشت‌ مرغاب‌) با ۶.۳۳  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای حفارس، تیپیکو، بشهاب و ثامان قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۵۳۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۳۹ هزار و ۳۲۹ نوبت معامله و به ارزش ۴۵ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1152086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha