تأکید رهبر انقلاب اسلامی بر اجرای دقیق نظام عملیاتی پدافند زیستی/۴+۱ مذاکرات را دچار فرسایش نکند

تأکید رهبر انقلاب اسلامی بر اجرای دقیق نظام عملیاتی پدافند زیستی، جهاد تبیین برای همه واجب عینی است، ۴+۱ مذاکرات را دچار فرسایش نکند، اعتماد به آمریکا اعتمادی باطل است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، تأکید رهبر انقلاب اسلامی بر اجرای دقیق نظام عملیاتی پدافند زیستی، جهاد تبیین برای همه واجب عینی است، ۴+۱ مذاکرات را دچار فرسایش نکند، اعتماد به آمریکا اعتمادی باطل است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۹ اسفند است.

تأکید رهبر انقلاب اسلامی بر اجرای دقیق نظام عملیاتی پدافند زیستی

سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش سیره و سنت پیامبر اعظم (ص) در حوزه پیشگیری و سلامت، با بیان اینکه تهدیدات زیستی به دو دسته طبیعی و غیرطبیعی تقسیم‌بندی می‌شود، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در جهان امروز استفاده از عوامل زیستی در انجام اقدامات ضدامنیتی و تروریستی است که تحت عنوان بیوتروریسم مطرح می‌شود.


سردار جلالی با اشاره به اینکه امروز به دلیل توسعه فناوری بحث جنگ زیستی نیز امکان پذیر است، گفت: منظور از جنگ زیستی اقدامات عامدانه زیستی از طریق سلاح‌های زیستی از سوی یک دولت علیه کشور‌های دیگر است که می‌تواند باعث پیامد‌های گسترده انسانی، اقتصادی و سیاسی شود.


سردار جلالی با بیان اینکه البته تشخیص تسلیحات زیستی و اثر آن‌ها نیازمند دانش و فناوری بالا به ویژه زیرساخت‌های آزمایشگاهی بسیار مجهز است، گفت: بر همین مبنا در اغلب جنگ‌های زیستی فاعل مجهول است، اما به طبع کشور‌هایی متهم هستند که توانایی و زیرساخت فناوری تولید و تکثیر این سلاح‌ها یعنی آزمایشگاه‌های سطح ۴ ایمنی زیستی را دارا هستند.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه کشور‌های غربی به ویژه آمریکا تجربه استفاده از سلاح‌های زیستی و شیمیایی را علیه ملت‌ها در کارنامه ننگین خود دارند، گفت: بر همین مبنا در شرایط فعلی نیز متهم اصلی شیوع تهدیدات زیستی، آمریکا است.


سردار جلالی با اشاره به اینکه تجربه شیوع ویروس کرونا نشان داد که جهان عملا آمادگی لازم برای تهدیدات زیستی چه طبیعی و چه غیرطبیعی را ندارد، گفت: بر همین مبنا کشور‌ها در مواجهه با شیوع ویروس کرونا تجربیات متفاوتی داشتند و برخی موفق و برخی دچار شکست شده‌اند لذا ارتقای آمادگی‌ها در برابر تهدیدات زیستی بسیار بااهمیت است.

 

جهاد تبیین برای همه واجب عینی است/ همه باید پای کار بیایند

احمد حسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مسئله جهاد تبیین گفت: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری بحث جهاد تبیین واجب عینی است و همه باید پای کار بیایند اما اینکه بخواهیم عملیاتی و اثرگذار باشد، باید تشکیلاتی باشد که محتوا تولید کنند یعنی برای کسانی که می توانند این مسایل را بیان کنند، محتوا تولید شود.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید مجاهدین این صحنه را به دو دسته تقسیم کنیم؛ یک دسته کسانی که محتوا تولید می کنند و بیان ندارند، عده ای که بیان دارند و باید محتوای تولید شده را بیان کنند.

 

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در بحث اقتصاد فرمودند هر کس در هر جا هر کاری از دستش برمی آید، انجام دهد تا اقتصاد سر و سامان بگیرد. در رابطه با جهاد تبیین نیز باید هر کس در هر جا هر کاری می تواند انجام دهد تا ما بتوانیم این مسئله را به خوبی پیش ببریم.

 

وی اضافه کرد: یکی می تواند با تهیه محتوا دیگری با بیان خوب فرد دیگری با قلم و هدایت گری در فضای مجازی و جریان سازی می تواند به وظیفه اش در این راستا عمل کند. تبیین یعنی ما واقعیت ها را بیان کنیم. اگر ما واقعیت ها را نتوانیم بیان کنیم خلاف واقع به خورد مردم داده می شود. ما باید به گونه ای عمل کنیم که عملکرد نظام اسلامی را به خوبی برای مردم تشریح کنیم. 

 

۴+۱ مذاکرات را دچار فرسایش نکند/ تمامی تحریم ها باید برداشته شود

عباس گلرو در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مذاکرات وین گفت: قرار است ما در کیمسیون امنیت نشستی را با حضور وزیر امور خارجه در رابطه با بررسی آخرین مذاکرات در وین برگزار کنیم و وزیر امور خارجه گزارشی به کمیسیون ارایه دهد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه که برای ما مهم است، تضمین و راستی آزمایی است که اگر قرار است توافقی شود تضمین اجرایی توافق چه می شود. اگر قرار است راستی آزمایی صورت گیرد در تعهدات طرفینی صورت گیرد و فرآیند راستی آزمایی به چه نحوی باشد.

 

وی ادامه داد: این سبک کار ایالات متحده آمریکا و اروپایی ها یک رویه شکست خورده است و به فرجام نمی رسد. مسئله خیلی روشن است، تعهد در مقابل تعهد باید باشد به معنای اینکه ما حقی داریم و آنها باید این حق را به رسمیت بشناسند و دست از این مسخره بازی ها بردارند. مردم نمی توانند بیش از این علاف و معطل یک فرآیند شوند که اروپایی ها برای ما تعیین کنند و آن را به مسایل دیگر گره بزنند.

 

گلرو با بیان اینکه باید تمامی تحریم ها برداشته شود، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم باید پلتفرم های تحریمی برداشته شود و در مقابل آن تعهد ایران را مطالبه کنند و ایران به تعهدات خودش پایبند است. نگرانی ای که وجود دارد، این است که طرفین مقابل به تعهدات شان پایبند باشند و مذاکرات را دچار فرسایش نکنند.

 

اعتماد به آمریکا اعتمادی باطل است/ اوکراین ضربه اعتماد به آمریکا را خورد

امیر سرتیپ تمام عبدالعلی پورشاسب، جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در حاشیه آیین رونمایی از دستاوردهای علمی و پژوهشی این پژوهشگاه در جمع خبرنگاران گفت: در گام اول پژوهش های این پژوهشکده در اختیار کسانی که در جبهه مقاومت و دفاع ملی دست اندرکار هستند در جریان این پژوهشگاه قرار می گیرند و مورد بهره برداری آنها در گام اول قرار می گیرند. در گام دوم از تمام پژوهشگران کشوری و لشکری در تمام سازمان ها که دارای کارهای پژوهشی هستند، دعوت می شود و اگر موضوعات و موارد خاصی را در حوزه کارهای پژوهشی دارا بودند به ما واگذار کنند و این توانایی در این پژوهشگاه وجود دارد که هر نوع موضوعی را مورد پژوهش قرار داده و نتیجه را تقدیم پژوهشگران کند.

 

وی خاطرنشان کرد: پژوهش های این پژوهشکده کاربردی است و پژوهش هایی که انجام می شود برای اجرا و عرصه ظهور در اختیار سازمان های ذیربط قرار می دهیم.

 

امیر پورشاسب اظهار کرد: ما می خواهیم اندیشمندان ایرانی و اندیشمندان جبهه مقاومت از اقدامات و پژوهش های راهبردی که در این پژوهشگاه انجام می شود، استفاده کنند. در گام دوم از تمام پژوهشگران در اجرای پژوهش ها و همکاری برای پروژه ها دعوت به همکاری می کنیم و همچنین سازمان هایی که نیازمند پژوهش در سطح راهبردی هستند، می توانند با واگذاری این پژوهش ها به ما با کمال میل نتایج این پژوهش ها را در اختیار آنها قرار می دهیم.

 

وی در مورد جنگ اوکراین و عدم حمایت آمریکا از این کشور گفت: هر کشوری که به آمریکا اعتماد کرد، همین بلا سرش آمد. ما لیبی را فراموش نکردیم، مصر نیز فراموش نشده است. هر کشوری که به آمریکا اعتماد کند بر باطل اعتماد کرده است و مسلما دیر یا زود ضربه می خورد. جمهوری اسلامی ایران جبهه حق است و هر جبهه ای که با ما همکار و همراه باشد، ما تا آخرین نفس پشتیبان او خواهیم بود.

 

فعالیت ۱۹ گروه پژوهشی در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس

سردار سید یحیی صفوی، رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در آیین رونمایی از دستاوردهای علمی و پژوهشی این پژوهشگاه با اشاره به سالروز عملیات خیبر و بدر در اسفند ماه و تصرف جزایر مجنون توسط رزمندگان و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس با اشاره به انتشار یک کتاب با عنوان تغییر بزرگ در 2050 گفت: این کتاب یکی از محصولات کارهای پژوهشی اکونومیست است که این مجله پژوهشی قریب به 170 سال است که منتشر می شود.

 

وی افزود: در این کتاب آمده در سال 2050 جمعیت دنیا بیش از 9 میلیارد نفر می شود و اسلام در دنیا به عنوان دین اول جهان و مسیحیت دوم و بودایی و هندی ها در رتبه سوم ادیان قرار می گیرند.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: سومین نکته در این کتاب این است که اکثریت مردم جهان در 2050 خداباور و معنویت محور می شوند و البته اکثر حکومت ها در اختیار لاییک ها باقی می ماند و سال 2050 قدرت بزرگ آسیایی از نظر اقتصادی، جمعیتی، امنیتی و نظامی شکل می گیرد که قدرت از غرب عالم به سمت شرق حرکت می کند که در این قدرت ایران به عنوان یک کشور شرقی با حضور در کاروان شانگهای و ارتباط از فضای سرزمینی ایران به اتحادیه اوراسیا متصل می شود و به فضل الهی در این قدرت آسیایی سهیم باشد و به یکی از قدرت های آسیا تبدیل شود. امیدواریم در این فرآیند با هوشمندی مسئولان کشور از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و فناوری های نظامی و امنیتی دسترسی پیدا کنیم.

 

 

کد خبر 1152091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha