اجرای ۲۲ برنامه به مناسبت روز شهید در استان زنجان

کاظمی از اجرای ۲۲ برنامه به مناسبت روز شهید در استان زنجان خبر داد و گفت: از خانواده ۳۳ شهید جانباز زنجان در این روز تجلیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان امروز در نشست خبری به مناسبت روز شهید اظهار کرد: استان زنجان در حوزه ایثار اجتماعی پیشتاز است و رسانه ها نیزدر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت همراه با این مجموعه بودند.

 

 


علی کاظمی با بیان اینکه در چهل و دومین سالگرد تاسیس بنیاد شهید قرار داریم، گفت:  22 اسفند به دلیل عملیات های گسترده و شهدای این ماه به روز شهید نامگذاری شده است و 534 شهید استان زنجان در اسفندماه شهید شدند.

 


وی افزود: تقارن این روز با ماه شعبان موجب شده برنامه های متعدد با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا کنیم و از 12 بهمن برنامه های روز شهید طرح دیدار با فجرافرینان اعاز شده است.

 


این مسئول خاطرنشان کرد: طرح دیدار از جانبازان با عنوان علمداران حماسه نیز در این ماه در دستور کار داریم که نمایندگان ولی فقیه نیز در این دیدار حضور دارند.

 


کاظمی ادامه داد: 33 شهید جانباز در استان زنجان داریم و طرح سلام بر شهید به منظور تجلیل از خانواده این شهدا در برنامه های این روز قرار دارد.

 


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه  22 عنوان برنامه به مناسبت روز شهید در استان زنجان اجرا می شود، افزود: طرح پایش سلامت و عیادت از جامعه هدف بنیاد شهید یکی دیگر از برنامه های این ایام است.

 


به گفته وی، دیدار با نماینده ولی فقیه با حضور جانبازان، پیگیری مطالبات ایثارگران، ساماندهی مزار شهدا و پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در این روزها مورد تاکید است.

 


کاظمی ادامه داد: 50 میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر برای استان در نظر گرفته شده که 30 میلیارد تومان به صورت ملی و 20 میلیارد تومان از طریق بنیاد شهید تامین می شود.

 


همچنین برای اتمام گلزار شهدا به 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است در استان 400 گلزار شهید داریم که 3 هزار شهید در این گلزارها ارام گرفته اند و 7 درصد ساماندهی گلزار شهدا باقی مانده است.

 


وی با یادآوری اینکه برپایی یادواره شهید، ایجاد یادمان شهدا، ارسال وصیت نامه های شهدا به ادارات برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ارگان ها در دستور کار است، افزود: تمام دستگاه پیوست فرهنگی برای ترویج شهادت داشته باشند.

 


 کاظمی خاطرنشان کرد: کاشت نهال همه ساله 15 اسفند انجام می شود و در طرح پویش ایران سرسبز هر ایرانی یک نهال، غرس  3535 نهال به یاد شهیدان استان زنجان انجام می شود.

 


به گفته مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، 70 درصد مردم از روز شهید مطلع هستند و تلاش می شود از ظرفیت تشکل های مردم نهاد بسیج در اجرای یادواره های شهدا استفاده می شود.

 


وی ادامه داد: دومین جشنواره بین المللی کتاب سرخ نگاران و تجلیل از 6 نفر در استان زنجان ازدیگر برنامه های این روز است و به همین مناسبت از خانواده مرحومه ملکناز نجفی خبرنگار ایثارگر زنجانی تجلیل خواهد شد.

 


وی افزود: اجرای ششمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار ، کنگره ملی شوق دوباره و تجلیل از همسران شهدای جانباز از دیگر برنامه های بزرگداشت روز شهید است.

 


همچنین معرفی گلزار شهدا و موزه شهدا با 300 اثر از شهدا از دیگر اقدامات بنیاد شهید در آستانه سال نو است.

 


به گفته کاظمی، زیارت مجازی شهدا نیز برای زیارت مردم در سایت ایثار زنجان پیش بینی شده است. بیش از 57 حسینیه شهید داریم که برای این روز برنامه پیش بینی کرده اند.

 


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه 50 هزار نفر جامعه هدف بنیاد شهید استان زنجان هستند، تصریح کرد: تمام هزینه های درمان ایثارگران رایگان است.

 


وی به تبدیل وضعیت کارکنان ادارات به رسمی در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: 2500 نفر بیکار در جامعه هدف بنیاد شهید وجود دارند که تلاش می کنیم زمینه جذب آنان را فراهم کنیم.
کاظمی به مقوله تامین مسکن جامعه ایثارگران استان زنجان اشاره کرد و افزود: برای خرید و ساخت مسکن 300 میلیون تومان تسهیلات 4 درصدی اعطا می کنیم.

کد خبر 1152127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha