۱۷ درصد زوجین حوزه تحت پوشش نابارور هستند

احمدیان گفت:۱۷ درصد زوجین حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نابارور هستند که به دنبال تهیه فراخوانی جهت مراجعه آنان و تشکیل پرونده‌ هستیم تا در گام بعد اقدامات مورد نیاز صورت پذیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد احمدیان» در نشست با معاون امور زنان و خانواده استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: خانم‌ های در سن ۱۵ تا ۴۵ سال و آقایان تمام رده‌های سنی مخاطب فرزندآوری هستند و دانشگاه علوم پزشکی مشهد بسته آموزشی در این خصوص دارد، اما آموزش عمومی هنوز آغاز نشده است.

 

مدیر سلامت جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: درخواست آموزش عمومی را به وزارتخانه داده‌ایم، اما مسئولان خواستار اجرای یکپارچه در سطح کلی هستند و به همین جهت با درخواست دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت نشده، هرچند که به لحاظ امکانات و داشتن نیرو و ظرفیت تخصصی در وضعیت خوبی هستیم.

 

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد خانم ‌های ۱۵ تا ۴۵ سال به مراکز دانشگاهی مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: معتقدیم که اگر سالی یک نوبت غربالگری سلامت انجام شود بسیاری از موارد قابل پیشگیری بوده و اگر هم مشکلی وجود داشته باشد فوراً جهت انجام اقدامات درمانی موردنیاز انجام می‌شود.

 

احمدیان تصریح کرد: از زمانی قانون سیانت و جوانی جمعیت ابلاغ شده این موضوع به عنوان یک تکلیف اجرایی در حال پیگیری بوده و توصیه ما به زوجین این است که در سنین باروری در مراکز بهداشت پرونده تشکیل دهند و تا در صورت داشتن مشکل اقدام مقتضی در اسرع وقت صورت پذیرد.

 

مدیر سلامت جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ۱۷ درصد زوجین حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نابارور هستند که به دنبال تهیه فراخوانی جهت مراجعه آنان و تشکیل پرونده‌ هستیم تا در گام بعد اقدامات مورد نیاز صورت پذیرد.

کد خبر 1152132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha