اجرای گشت‌های مشترک نظارت بر بازار در همه نواحی تهران/برخورد جدی با دستگاه‌های متخلف در صدور مجوز

نرخ رسمی پوند کاهش و یورو افزایش یافت، اجرای گشت‌های مشترک نظارت بر بازار در همه نواحی تهران، برگزاری «جشنواره ملی ‎تجربه ماندگار» با هدف حفظ کرامت بازنشستگان، برخورد جدی با دستگاه‌های متخلف در صدور مجوز برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند شبستان به شرح زیر است:

نرخ رسمی پوند کاهش و یورو افزایش یافت

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز چهارشنبه، ۱۸ اسفند ماه اعلام کرد که بر اساس آن بهای ۱۸ واحد پولی افزایش و ۲۲ ارز نیز کاهش یافت، نرخ ۶ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند. امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۵ هزار و ۲۲ ریال و یورو ۴۵ هزار و ۷۰۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

برپایه این گزارش، هر فرانک سوئیس امروز ۴۵ هزار و ۱۵۶ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۲۱۷ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۶۷۵ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۱۳۹ ریال، روپیه هند ۵۴۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال قیمت‌گذاری شد.

 

همچنین دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۱۷۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۳ هزار ۴۸۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۶ هزار ۳۱۷ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۳۷۲ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال تعیین قیمت شد.

 

در این روز هر دلار کانادا ۳۲ هزار و ۵۷۷ ریال، دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۶۱۳ ریال، راند آفریقای‌جنوبی ۲‌هزار و ۷۴۳ ریال، لیر ترکیه ۲هزار و ۸۹۴  ریال، روبل روسیه ۳۲۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۸۱ ریال و لیر سوریه ۱۷ ریال قیمت‌گذاری شد.

 

قیمت دلار استرالیا نیز ۳۰ هزار و ۴۹۹ ریال، سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۱۳۳ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۲ ریال، کیات میانمار ۲۴ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۴۳ ریال، یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۳۴۵ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۳۰ ریال تعیین شد.

 

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۶۴۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۶ هزار و ۴۷۰ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۴۴ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۳ هزار و ۹۷۷ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۸هزار و ۲۴۷ ریال، هر لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۱۸۴ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲‌هزار و ۹۱۹ ریال، افغانی افغانستان ۴۷۳ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۳ هزار و ۴۸۷ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۳۴۵ ریال، سامانی تاجیکستان سه‌هزار و ۷۲۸ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۲۲ ریال قیمت خورد.

 

اجرای گشت‌های مشترک نظارت بر بازار در همه نواحی تهران

با توجه به اهمیت تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم بویژه در ایام پایانی سال و در آستانه ماه مبارک رمضان، اجرای گشت‌های مشترک نظارت میدانی بر بازار باپیگیری دادستانی وهمکاری ضابطان قضایی و سازمان های مرتبط در همه مناطق پایتخت و شهرستان‌های استان تهران آغاز شد. دادستان تهران با اعلام این خبر گفت: این طرح در راستای دستور ریاست محترم قوه فضائیه و نتیجه جلسات هم اندیشی دادستانی با سازمان های مرتبط در دستور کار قرار گرفته و هدف از اجرای آن ساماندهی کامل، جامع و پایدار توزیع کالاها و مبارزه مستمر و تمام عیار با هرگونه تخلف و جرم در این حوزه می باشد و طبق برنامه های فصلی و موردی ابلاغ شده به سازمان های مرتبط به صورت مستمر  انجام می شود.

 

وی افزود: با عنایت به ایام پایانی سال و در پیش بودن ماه مبارک رمضان، این بازرسی ها در تهران آغاز شده و اجرای آن در روزهای آینده در نواحی ۳۲ گانه دادسرای تهران و شهرستان ها، به صورت منظم و مکرر در دستور کار است و نتایج بازرسی ها ظرف ۲۴ ساعت به دادستانی منعکس می گردد.

 

علی صالحی در تشریح نحوه اجرای این طرح اظهار داشت: با عنایت به اثر بخشی حضور میدانی تیم های نظارتی مشترک مقرر شده است در هر ناحیه دادسرا با نظارت سرپرست دادسرا ، تیم های بازرسی به تعداد مورد نیاز با حضور نمایندگانی از ادارات کل تعزیرات حکومتی شهر و استان تهران، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف استان تهران، پلیس امنیت اقتصادی فاتب، سپاه محمد رسول الله(ص)، قرارگاه ثارالله و بسیج اصناف تشکیل شود و بازرسی ها طبق زمان بندی مشخص به طور مستمر و هدفمند از جایگاههای نگهداری و توزیع کالاها انجام گیرد.


این مقام قضایی تأکید کرد نمایندگان معرفی شده از سوی سازمان ها باید کاملاً آموزش دیده و مسلط به قوانین و مقررات باشند.

 

به گفته دادستان تهران بازرسی از فروشگاههای زنجیره ای، اصناف خرد، انبارهای عمومی، گمرکات ، مراکز تولید و  نظارت بر فرایند درج قیمت بر روی کالا از مهمترین اهداف بازدید می باشند.

 

وی تصریح کرد: تیم های بازرسی موظف شده اند در صورت مواجهه با کالای احتکار شده، دپو شده، قاچاق و یا عرضه خارج از شبکه حداکثر ظرف ۴۸ ساعت نسبت به آن تعیین تکلیف و نتیجه را به دادستانی منعکس کنند.

 

برگزاری «جشنواره ملی ‎تجربه ماندگار» با هدف حفظ کرامت بازنشستگان

حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توییتی بهره‌گیری از تجربیات بازنشستگان و حفظ کرامت آنها را در راس برنامه‌های ‎این وزارتخانه عنوان کرد و برگزاری نخستین «جشنواره ملی تجربه ماندگار» در همین راستا دانست و نوشت: ‏بازنشستگان بزرگترین سرمایه ملی جامعه ما هستند؛ بهره‌گیری از تجربیات گرانقدر و حفظ کرامت آنها در راس برنامه‌های ‎وزارت کار قرار دارد؛ نخستین جشنواره ملی تجربه ماندگار که مخاطب اصلی آن تمامی فرزندان، عروس‌ها، دامادها و نوه‌های بازنشستگان عزیز است در همین‌ راستا آغاز به کار کرد.

فرصت ارسال اثر به  «جشنواره ملی ‎تجربه ماندگار» از ۱۷ اسفند سال جاری تا ۱۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ اعلام شده است.

برگزاری «جشنواره ملی ‎تجربه ماندگار» با هدف حفظ کرامت بازنشستگان

 

 

با دستگاه‌های متخلف در صدور مجوز برخورد جدی می شود

محمد هادی سبحانیان، معاون وزیراقتصاد با بیان اینکه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هایی که برای صدور مجوز‌های الکترونیک کسب و کار با درگاه ملی مجوز‌ها همکاری نکنند در انتظار برخورد‌های سنگین باشند، گفت: در قانون ذکر شده که اگر دستگاه‌ها برای صدور مجوز‌ها بصورت الکترونیک اقدام نکنند، مطابق با ماده ۶۰۰ قانون مجازات‌های اسلامی برخورد‌های سنگینی با متخلفین صورت بگیرد.

 

وی گفت: بعضی از مجوز‌ها که اعلانی هستند باید در همان زمان درخواست متقاضی، فورا صادر شوند و برای سایر کسب و کار‌ها هم مدت زمان مشخصی در نظر گرفته شده که دستگاه‌های مربوطه مکلف هستند در همان زمان تعیین شده به درخواست متقاضی پاسخ دهند.

 

معاون وزیر اقتصاد افزود: خوشبختانه مجلس شورای اسللامی، قوه قضاییه و دولت بنای جدی دارند تا با متخلفین در امر صدور مجوز‌ها برخورد کنند.

 

ارائه همه فرم‌های مجوز کشاورزی به مرکز پایش/۵۹ عنوان مجوز در حوزه مشاغل خانگی داشتیم

محمد قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی شب گذشته (سه شنبه 17 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه همه فرم‌های مجوز‌ها را به مرکز مطالعات و پایش بهبود محیط کسب و کار ارائه کردیم، گفت: برخی اصلاحات و ابهامات برطرف شد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه اتصال به درگاه ملی مجوزها، نخستین دستگاهی بودیم که سامانه صدور مجوز‌های الکترونیکی وزارت جهاد کشاورزی معروف به «سماک» را به درگاه ملی مجوز‌ها وصل کردیم، افزود: وزارت جهاد کشاورزی از سال‌ها پیش، مجوز‌ها را به صورت الکترونیکی صادر می‌کرد و چیز جدیدی برای وزارت جهاد کشاورزی نیست، اما اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها انجام شد تا ملت بدانند که فقط یک نشانی را باید یاد بگیرند و ورود کنند.

 

قربانی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی اقدامات لازم از جمله تکمیل فرم‌ها را انجام داد، ادامه داد: در مورد تعداد مجوز‌ها و خدمات، با وزارت امور اقتصادی و دارایی، اختلاف داشتیم که بر اساس آخرین عدد ثبت شده، ۱۴۴ مجوز را تأیید کردند و به این رقم چند مجوز هم اضافه شد و تقریباً ۱۵۰ مجوز شد و این تعداد، «تأییدمحور» هستند.

 

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۵۹ عنوان مجوز در حوزه مشاغل خانگی داشتیم که اعلام کردیم «ثبت محور» هستند و این موضوع را به وزارت کار نیز اعلام می‌کنیم، اضافه کرد: حوزه مجوز‌های وزارت جهاد کشاورزی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا با سلامت محیط و انسان‌ها مواجه است از جمله حوزه دامپزشکی و حفظ نباتات و باید استاندارد‌ها و شیوه نامه‌های بین المللی را رعایت کنند.

قربانی با بیان اینکه در وزارت جهاد کشاورزی امضای طلایی وجود ندارد، گفت: ممکن است در برخی جا‌ها احساس شود فلان کارشناس چیزی را برای خودش گذاشته است، اما این گونه نیست در مجوز‌های «تاییدمحور»، ماهیت فعالیت بخش کشاورزی این است که بسیار حساسیت روی آن وجود دارد.

 

 

کد خبر 1152142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha