تدوین سند راهبردی نیروهای مسلح در امور نخبگان/ اینستاگرام صفحه شخصی سخنگوی دولت را مسدود کرد

اینستاگرام صفحه شخصی سخنگوی دولت را مسدود کرد، دیدار شمخانی با مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور ازبکستان، تدوین سند راهبردی نیروهای مسلح در امور نخبگان، کانون های مساجد در جهاد تبیین پیشگام هستند برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، اینستاگرام صفحه شخصی سخنگوی دولت را مسدود کرد، دیدار  شمخانی با مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور ازبکستان،  تدوین سند راهبردی نیروهای مسلح در امور نخبگان، کانون های مساجد در جهاد تبیین پیشگام هستند از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۱۸ اسفند است.

کانون های مساجد با استفاده از ظرفیت جوانان در جهاد تبیین پیشگام هستند

لاله افتخاری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهاد تبیین با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب گفت: در مورد نهضت  تبیین همه ما وظیفه داریم و تمام موضوعات مطرح شده در بیانات رهبر انقلاب با توجه به دسته بندی های انجام شده باید بگوییم در این نهضت همه تکلیف دارند و باید جهادی صورت بگیرد و در جهاد همه نقش آفرین هستند .

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود : همه باید در نهضت تبیین دشمن را معرفی و ظرفیتهای انقلاب و نظام اسلامی را تبیین کنیم بر همین اساس کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز با توجه به جایگاه فرهنگی دینی و مردمی و تبلیغی که دارند می توانند با استفاده از ظرفیت عظیم جوانان و نوجوانان در این کانون ها  و توانمندی این کانون ها در جهاد تبیین با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب پیشگام باشند

 

وی با بیان اینکه در جهاد تبیین هرکس به نوبه خود باید به تکلیف خود عمل کنند ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد و مساجد می توانند  در معرفی سبک زندگی ، پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، تبیین جایگاه مسجد در اسلام و دفاع مقدس تاثیرگذار باشند.

 

وی در مورد نقش مجلس در بودجه بندی کانون های مساجد با بیان اینکه مجلس ساختار سازی نمی تواند انجام بدهد گفت: اگر مجلس به خوبی وارد کار شود و توزیع ماموریت  کرده و با توجه به توزیع ماموریت ها بودجه بندی شده و کانالیزه بهتر صورت داده و با نظارت دقیق بر عملکرد ها و ماموریت ها از موازی کاری ها جلوگیری و خلع ها پر شود.

 

اینستاگرام صفحه شخصی سخنگوی دولت را مسدود کرد

صفحه شخصی علی بهادری جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به نشانی @alibahadorijahromi و با حدود ۸۰ هزار دنبال کننده را مسدود کرد. مسدود شدن صفحه سخنگوی دولت، پس از انتشار تبریک ولادت حضرت امام حسین علیه‌السلام و تبریک روز پاسدار، صورت گرفت.

 
اینستاگرام در روز‌های اخیر، صفحه برخی دیگر از اعضای دولت، مانند وزیر ارتباطات و وزیر ارشاد را نیز مسدود کرده است. 
 
این در حالی است که ترویج خشونت، کلاهبرداری اقتصادی، ابتذال اخلاقی و جنسی و نقض حریم خصوصی کاربران از سوی این رسانه مورد حمایت واقع می‌شود و برخوردی از سوی این رسانه آمریکایی صورت نمی‌گیرد. 
 
گفتنی است که سیاست‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام در حذف محتوا‌ها و محدودسازی کاربران ایرانی، به‌خصوص در ابراز احساسات نسبت به قهرمان صلح و مبارزه با تروریسم، حاج قاسم سلیمانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی صورت می‌گیرد که کشور‌های غربی، به‌خصوص آمریکا، همواره خود را مدعی آزادی بیان، عنوان و از سانسور و بستن رسانه‌ها انتقاد می‌کنند.
 
این رفتار دوگانه، به‌طور مکرر مورد اعتراض کاربران ایرانی و مسلمان دنیا قرار گرفته است.
 
 
 
 
 
دریابان علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت کشورمان که به تاشکند سفر کرده است با ویکتور محمود اف، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در جریان این دیدار طرفین ضمن ابراز امیدواری در خصوص تاثیرگذاری امضاء سند همکاری های مشترک امنیتی میان تهران و تاشکند بر توسعه مناسبات همه جانبه میان دو کشور، نحوه مشارکت در موضوعات دو جانبه و منطقه ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.


دریابان شمخانی در این ملاقات با اشاره به موقعیت ژئو پلیتیکی بسیار مهم ازبکستان در قلب آسیای مرکزی و جایگاه ویژه این کشور در امنیت و همکاری های منطقه ای گفت: موضوعاتی چون جلوگیری از گسترش تروریسم و افراطی گری در منطقه از جمله دغدغه های مشترک امنیتی دو کشور است که باید تلاش نمائیم برای مقابله با این تهدیدات موفق تر عمل کنیم.


شمخانی افزود: مرزهای مشترک ایران و ازبکستان با افغانستان ایجاب می کند که همکاری های مشترک برای رفع مشکلات و برقراری صلح و ثبات در این کشور افزایش یابد.


وی، با ابراز امیدواری نسبت به شتاب بیشتر همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اراده روسای جمهور دو کشور، همکاری های اقتصادی با رشد ۷۰ درصدی روبرو بوده که لازم است این روند برای دستیابی به رشد حداقل ۱ میلیارد دلار ادامه پیدا کند.


ویکتور محمود اف مشاور امنیت ملی ازبکستان نیز در این دیدار بر تسریع در اجرای توافقات مقامات عالی دو کشور برای حداکثر سازی همکاری‌های دو جانبه در ابعاد سیاسی،اقتصادی، ترانزیتی و امنیتی تاکید کرد و اظهار داشت: سفر جنابعالی به ازبکستان می تواند نقش تعیین  کننده ای در شتاب بخشی به روابط رو به توسعه دو کشور و پایه گذاری همکاری های ثمر بخش امنیتی برای حفاظت از صلح و ثبات در منطقه داشته باشد.


وی با ابراز خرسندی در خصوص عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای اظهار داشت: ازبکستان به عنوان رئیس دوره ای سازمان شانگهای از همه ظرفیت های خود برای عضویت دائم ایران در این سازمان استفاده خواهد کرد. 

 

گستاخی‌ و عملیات‌های ماشین ترور رژیم کودک‌کش صهیونیستی بی‌مکافات نمی‌ماند

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه به دنبال جنایت روز گذشته رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به حومه دمشق که به شهادت دو نیروی مدافع حرم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجرشد، ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده این دو شهید گرانقدر و هم رزمان ایشان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  اقدام جنایت کارانه برگرفته از خوی تجاوزگری، اشغال و ترور رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر قطعیت بی‌مکافات نگذاشتن این گستاخی‌ و عملیات‌های ماشین ترور رژیم کودک کش صهیونیستی، پاسخگو نمودن این رژیم آپارتایدی در قبال اینگونه جنایات ضد انسانی را از اهداف محور مقاومت در منطقه دانست.

 

تدوین سند راهبردی نیروهای مسلح در امور نخبگان

امیر کامیابی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جذب نخبگان در نیروهای مسلح به خصوص ارتش گفت: نمایشگاه تحقیقاتی نخبگان با عنوان ذوالفقار علمی ولایت برپا شد و جا دارد از تمام دست اندرکاران در برگزاری این نمایشگاه تشکر کنیم و انشاءالله این نمایشگاه ها تکرار و توسعه پیدا کند تا بتوانیم بهره برداری موثر از ظرفیت نخبگی در کشور داشته باشیم.

 

جانشین معاون نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح  با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نخبگی نعمت است، اظهار کرد: ما باید تمام سازوکارهای لازم را فراهم کنیم تا بتوانیم از این ظرفیت نخبگی و از این نعمت استفاده کنیم و طبق آیات قرآن اگر نعمت را قدر ندانیم و موثر بکارگیری نکنیم، قطعا در این رابطه از ما سوال می شود.

 

وی ادامه داد: سیاست ستاد کل نیروهای مسلح در حوزه نخبگی این است که بتوانیم تمام شرایط را برای استفاده موثر و بهینه از نخبگان فراهم کنیم و تاکیدات مکرری رهبر انقلاب در این حوزه عنوان کرده اند که این تاکیدات به عنوان سیاست های کلی در ستاد کل مورد توجه قرار دارد.

 

امیر کامیابی در مورد عوامل تاثیرگذار در جنگ های آینده اظهار کرد: این عوامل شش مولفه است که اول نیروی انسانی برتر، دوم اندیشه برتر، سوم فرماندهی برتر، چهارم سیستم های اطلاعاتی برتر، پنجم فناوری برتر و ششم کوشش برتر در حوزه پدافند غیرعامل است و در تمام این مولفه ها در شش حوزه سرمایه های انسانی نقش بسزایی دارد به خصوص نخبگان و مستعدان در این حوزه بسیار موثر هستند.

 

وی گفت: ضرورت های راهبردی در توجه به سرمایه های انسانی نخبه این است که ابتدا تاکید دین مبین اسلام از بهره برداری از علم، دانش و دانشمندان بسیار مورد توجه در آموزه های دینی قرار دارد. تحولات جهانی و نقش نخبگان در این موضوع از نکته های مهم دیگر است و از سوی دیگر ما تکالیف قانونی در استفاده از ظرفیت نخبگی داریم. در قانون اساسی در سیاست های کلی دفاعی و امنیتی سیاست های کلی علم و فناوری، اهداف چشم انداز بیست ساله و نقشه جامع علمی کشور همگی مستندات قانونی هستند که بر ما تکلیف می کنند تا از ظرفیت های نخبگی به طور کامل استفاده کنیم.

 
کد خبر 1152143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha