محیط زیست  با زندگی، سلامت روح و روان انسان رابطه تنگاتنگ دارد

آیت الله حسینی ضمن تشکر از زحمات مجموعه محیط زیست در دفاع و نگهداری از طبیعت و حیات وحش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: محیط زیست سرمایه عظیمی است که با زندگی ، سلامت روح و روان ما رابطه تنگاتنگ دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرپرست حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۸ اسفند ماه) در ادامه دیدارها و نشست های خود با مسئولان ارشد استانی جهت کمک همه جانبه برای حفظ محیط زیست، با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج دیدار و گفت و گو کرد.

 

آیت الله «سید نصیر حسینی» در این نشست، با اشاره به اینکه خداوند به هر موجودی حق خلقت داده، به آن موجود حق حیات عنایت نموده و آن را در خدمت به انسان قرار داده، گفت: خداوند برای آن هم حق و حقوقی مقرر داشته از همه مهم تر در احکام اسلامی تکلیف شکار را نیز مشخص نموده و بیان داشته که شکار از روی لهو و لعب حرام است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج ضمن تشکر از زحمات مجموعه محیط زیست در دفاع و نگهداری از طبیعت و حیات وحش استان، افزود: محیط زیست سرمایه عظیمی است که با زندگی، سلامت روح و روان ما رابطه تنگاتنگ دارد.

 

وی ادامه داد: هیچ گاه زندگی حیات وحش با زندگی انسان در تضاد نبوده و انسان حق نابودی آنها را ندارد.

 

امام جمعه یاسوج بحث فرهنگ سازی و ورود مسائل محیط زیست به کتب درسی دانش آموزان را ضروی دانست و اظهار کرد: ضرورت دارد مسائل محیط زیستی به کتب درسی دانش آموزان مقاطع  ابتدایی افزوده شود تا ضمن شناسایی گونه ها و ذخائر محیط زیستی، نحوه حفاظت از آنها را  نیز بیاموزند.

 

وی ورود دستگاه های اجرایی به مقوله حفظ محیط زیست را ضروری دانست و افزود: دستگاه های اجرایی دیگر این تکلیف و  وظیفه را داند که در بحث حفاظت از محیط زیست بیش از پیش ورود کنند.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده که شکار عواقب خوبی ندارد، گفت: امیدواریم روزی برسد که همگان به جای لذت بردن از شکار با نگاه کردن به آن لذت ببریم .

 

«اسلام جاودان خرد» سرپرست حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی محیط زیست، برنامه های پیش بینی شده برای سنوات آتی در دو بعد انسانی و طبیعی برای حفاظت مطلوب تر از 312 هزار هکتار مناطق تحت مدیریت و حفاظت محیط زیست در کهگیلویه وبویراحمد، خواستار رهنمودهای معنوی ائمه جمعه و جماعات در کمک به حفظ محیط زیست در استان شد .

کد خبر 1152247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha