تکلیف مجلس به وزارت نیرو برای کاهش هدر رفت آب

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز وکاری برای کاهش هدر رفت آب در شبکه های توزیع و خطوط انتقال آب شرب برای سال ۱۴۰۱پیش بینی کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی بعدازظهر امروز یکشنبه(۸اسفند)مجلس شورای اسلامی با  پیشنهاد الحاقی به تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

طبق این بند ،به شرکت های آب و فاضلاب استانی اجازه داده می شود تا در مقابل دریافت آب تصفیه شده از دریاها از سرمایه گذاران معادل ارزشی آن در همان  استان آب به سرمایه گذار، پساب فاضلاب ها و یا آب خام و یا آب شرب برای فروش به واحدهای صنعتی و یا متولیان فضای سبز و یا تولید کنندگان چوب تحویل نمایند. 

همچنین نمایندگان در پیشنهاد الحاقی دیگری به تبصره ۸ مقرر کردند، به منظور جبران صادرات آب مجازی از کشور که از طریق صادرات محصولات کشاورزی و غذایی صورت می گیرد، نیم درصد از ارزش محصولات صادراتی این موضوع اخذ و به خزانه داری کل کشور واریز می گردد.

وکلای ملت در  بند الحاقی ۹به این  تبصره  مصوب کردند،وزارت نیرو مکلف است به منظور کاهش هدر رفت آب در شبکه های توزیع و خطوط انتقال آب شرب از طریق نشت یابی و رفع نشت و همچنین رفع انشعابات غیر مجاز، در قالب مشارکت با بخش غیردولتی و با استفاده از ساز و کار بیع متقابل یا سایر روش ها در قالب قراردادهای منعقده جهت تأمین منابع آبی اعم از آب یا پساب، معادل آب صرفه جویی شده از طریق اصلاح شبکه های توزیع را در اختیار سرمایه گذار و در محل مصرف جهت استفاده در مصارف صنعت قرار دهد.

کد خبر 1152273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha