سن مصرف سیگار در کشور  به ۱۳ و ۱۴سال رسیده است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طبق آمار سازمان جهانی بهداشت جهانی ، ایران کمترین مالیات را از دخانیات اخذ می کند،گفت: متاسفانه سن مصرف سیگار به ۱۳ و ۱۴سال رسیده است.

به گزارش خبرتگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،حسینعلی شهریاری در ادامه جلسه علنی بعدازظهر امروز یکشنبه (۸اسفند)مجلس شورای اسلامی در تذکری ،گفت: ما مصارفی را برای منابع حاصل از مالیات سیگار در سال آتی در نظر گرفته بودیم. که یکی از آن ها بحث تعرفه پرستاران بود که حضرت آقا چندین بار بر این موضع تاکید داشته و مجلس و دولت انقلابی نیز باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشد. یکی بحث تامین آمبولانس بود. امروز ما حدود ۳۰۰۰ آمبولانس نیاز داریم. بخشی از آن نیز برای ساخت خوابگاه دانشجویان متاهل بوده که در قانون جمعیت پیش بینی کرده ایم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: متاسفانه این بند حذف شد. در هشت سال اخیر در وزارت صمت صنعت دخانیات توسعه موفقی داشته است. به طوری که تعداد واحدهای تولیدی از ۸ به ۲۸ واحد رسید و تولید سیگار داخل از ۱۰ میلیارد نخ به ۴۵ میلیارد نخ  رسیده و قیمت سیگار نیز افزایش داشته است. این نرخ از مصرف کننده گرفته می شود اما مالیاتی به خزانه داده نمی شود.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه سن مصرف سیگار به ۱۳ و ۱۴سال رسیده است و امروز در خیابان ها می بینیم که دختران و زنان جوان سیگار می کشند. این وضعیت اصلا برای سلامت مردم مناسب نیست. بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت ایران کمترین مالیات را از دخانیات اخذ می کند. به خاطر سلامتی مردم و اجرای تعرفه پرستاران انتظار می رود بند مربوط به مالیات سیگار بازبینی شده و مجددا به صحن مجلس بازگردد.

کد خبر 1152276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha