روند عملیات تفحص پیکر مفقودان جنگ ایران و عراق ادامه خواهد داشت

ناظم از ادامه دار بودن روند عملیات تفحص پیکر مفقودان جنگ ایران و عراق با همکاری مشترک دو کشور در مناطق جنگی خاک ایران و عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «نشات ناظم» امروز (یکشنبه ۸ اسفند) در حاشیه تبادل ۷۲ شهید تازه تفحص شده دوران جنگ تحمیلی و ۹ کشته عراقی که در مرز بین المللی شلمچه برگزار شد اظهار کرد: امروز با حضور نمایندگان صلیب سرخ و مقامات ایرانی و عراقی تبادل پیکرهای ۷۲ شهید ایرانی و ۹ کشته عراقی در مرز شلمچه انجام شد.

 

مدیر کمیته جستجوی مفقودان جنگ ایران و عراق در استان بصره عراق به هویت و شناسایی شهدای ایرانی اشاره کرد و افزود: پیکر ۳۷ تن از این تعداد شهدای ایرانی گمنام و ۳۵ نفر دیگر با هویت معلوم به مقامات ایرانی تحویل شدند و از طرف ایران نیز پیکرهای ۹ سرباز کشته شده عراقی تبادل شد.

 

وی از ادامه روند عملیات تفحص مفقودان جنگ ایران و عراق با مشارکت دو کشور خبر داد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم عملیات مشترک تفحص پیکر مفقودان جنگ ایران و عراق به صورت مستمر در مناطق جنگی در خاک عراق تا پیدا شدن پیکر همه مفقودان ادامه داشته باشد.

 

ناظم با بیان اینکه تعامل گروه تفحص ایران و عراق بسیار خوب است تاکید کرد: از همه افرادی که در عملیات تفحص مشارکت داشتند تشکر می کنم و به مردم ایران و عراق تسلیت می‌گویم.

 

کد خبر 1152280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha