تبدیل آرامستان «دارالسلام» شیراز به منطقه زیارتی و گردشگری

هاجری گفت: با همت معاونت خدمات شهری و ریاست سازمان آرامستان ها، آرامستان تاریخی و میراثی «دارالسلام» شیراز به منطقه زیارتی و گردشگری تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا هاجری»، امروز (یکشنبه 8 اسفند) در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: بار معرفتی و معنوی سومین حرم اهل بیت (ع) می طلبد که در کنار تمام تفاسیر، تفسیری معنوی از سیرت برای زندگی مومنانه مردم داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: نبادی اجازه بدهیم تا گسترش حیوان گردانی و اقداماتی از این دست موجب تخریب و تحریف سبک زندگی اسلامی-ایرانی شود و لازم است تا در حفظ بافت تاریخی شهر شیراز به عنوان سرمایه هویتی و گذشته پر افتخار مردم تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: گسترش بین الحرمین با رعایت منازل میراثی، مطالبه و خواسته مردمی است که مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز قرار دارد و وزارت راه و شهرسازی، سامان دهی و اتصال 2 حرم حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت علی ابن حمزه (ع) را به مشاور ارائه کرده اما هنوز هیچ مصوبه استانی و کشوری ندارد و قرار نیست مجتمع تجاری ساخته شود یا منازل میراثی تخریب شوند.

هاجری ادامه داد: برای اجرای عملی طرح فاخر محله و مسجد محوری، 60 کارکرد عملی تهیه شده که با تشکیل قرارگاه یا ستاد ویژه و استفاده از تمامی ظرفیت های ناب محلات و مساجد باید به نتیجه مطلوب برسند.

وی اضافه کرد: با کمک سازمان فرهنگی، بسیج، هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی، یاوران شورا و ... باید از ظرفیت های موجود محلات استفاده شود و مدیریت کار آمد محله به خود مردم سپرده شود.

هاجری با اشاره به آرامستان «دارالسلام» شیراز نیز گفت: با همت معاونت خدمات شهری و ریاست سازمان آرامستان ها، آرامستان تاریخی و میراثی «دارالسلام» شیراز به منطقه زیارتی و گردشگری تبدیل خواهد شد.

کد خبر 1152283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha