برگزاری شب شعر «هور حرا» در آستان حضرت شاهچراغ (ع)

تقوایی گفت: برگزاری محفل انس با قرآن پس از نماز مغرب و عشا و شب شعر «هور حرا» در آستان حضرت شاهچراغ (ع) از رویدادهای کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آئینه ادب و هنر»خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حامد تقوایی»، امروز (یکشنبه 8 اسفند) از گشایش نمایشگاه «نگاره‌ های حرا» خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: آثاری از هنرمندان کشورهای گوناگون جهان در زمینه پیامبر اسلام (ص) در رشته‌ های هنری نقاشی، نقاشی خط، خوشنویسی، عکس و پوستر به نمایش درآمده است و نمایشگاه تا 12 اسفند دایر خواهد بود.

دبیرکل کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آئینه ادب و هنر» افزود: نمایش فیلم‌ های راه ‌یافته به این کنگره، برگزاری نشست «بیان دراماتیک هنر قدسی در سینما و تئاتر» با سخنرانی امین ‌رضا نوشین، نشست مجازی «شب شعر شعرای برگزیده عربی و انگلیسی» با حضور عبد الکریم محمود از عراق، حمزه العلوی از الجزایر، محمد العمراوی از مغرب، حسن سلطان از مصر، احمد نجف از تهران و با قرائت حامد شاکری ‌نژاد، قار برجسته کشوری، اجرا و رقابت گروه های سرود در جشنواره «آوای حرا» در 15 نقطه از شهر شیراز برای شهروندان شیرازی و ... از سایر برنامه های این کنگره جهانی بوده است.

وی اضافه کرد: برگزاری محفل انس با قرآن پس از نماز مغرب و عشا و شب شعر «هور حرا» در آستان حضرت شاهچراغ (ع) از رویدادهای دیگر این کنگره خواهد بود و جشنواره سرود «آوای وحی» در تالار «آزادی» پارک آزادی شیراز برگزار شد و  15 گروه از شهرستان ‌های استان فارس و برخی استان‌ های دیگر کشور به رقابت پرداختند.

تقوایی تصریح کرد: برگزاری این کنگره جهانی اقدام موثری برای مقابله با جریان‌ های اسلام‌ هراسی و توهین به پیامبر اسلام (ص) است و از سال گذشته این کنگره را آغاز کردیم که در 25 رشته ادبی و هنری، هنرمندان و ادبیان جهان اسلام، چهره پیامبر اسلام را به جهانیان بشناسانند.

کد خبر 1152284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha