سند راهبردی ۵ ساله پیشرفت مازندران می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد

سردار کفیل ضمن تحسین تدوین سند راهبردی ۵ ساله پیشرفت استان مازندران، گفت: سندی که امروز رونمایی شد دانشمندان، فرهیختگان و اندیشمندان بسیجی استان با نگاه زیست بوم استان آن را تدوین کرده اند و دستاورد بزرگی است که می‌توان در کشور تبدیل به الگو شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ سردار «فضل اله کفیل» امروز(۸اسفند)در دومین اجلاسیه سراسری مجمع بسیجیان استان مازندران که با محوریت رونمایی از سند راهبردی ۵ ساله پیشرفت استان در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار شد،‌ اظهار کرد: کار بسیار ارزشمندی صورت گرفته است و آن سکانداری رو به جلو مجمع بسیجی مازندران است.

 

مسئول مرکز هماهنگی و راهبردی سازمان بسیج کشور افزود: مجمع بسیجیان متشکل از نخبگان و فرهیختگان است بسیج ظرفیت‌های گوناگونی را در خود جای داده است و بسیج ظرفیت‌های بزرگی برای حل مسائل بزرگ است. ظرفیت مجمع بسیج متشکل از نخبگان، فرهیختگان، متخصصان بوده و برای امروز هم نیست کار خود را از ابتدای دهه ۹۰ آغاز کرده است و به لطف خدا به یک تاثیرگذاری بالا رسیده و کامل شده است.

 

سردار کفیل تصریح کرد: مجمع بسیج با شکل گیری و مستقر شدن دولت بسیجی و انقلابی ظرفیتی را ایجاد کرده که مجمع بتواند راهبردهایش را اجرایی کند، دیروز اگر ما در مجمع مسئله شناسی میکردیم و نظام مسائل مان را اولویت بندی و مطالعه می‌کردیم کمتر گوش شنوایی در دستگاه اجرایی بود امروز انتظارمان کاملا متفاوت است.

 

وی یادآور شد: امروز اگر راهبردی تنظیم شد و به نقطه کارگشایی رسید این انتظار وجود دارد که دولت کارسازی کند، امروز راهبردها در بیان نیست تبدیل به بنان و نوشته شده، امروز مسائل خاص تخصصی در یک سند مدون و عالمانه تدوین شده و کاملا کاربردی است، دانشمندان و فرهیختگان همین استان با نگاه به زیست بوم تدوینش کردند که می‌تواند الگو شود.

 

سردار کفیل خاطرنشان شد: انتظارمان این است که سند تدوین شده توسط مجمع بسیجیان استان، بعد از امضای تفاهمنامه توجه ویژه نیاز است تا به نگاه مصوب شورای توسعه استان تبدیل شود و شخصی که در این حوزه نگاه راهبردی تعریف کرده قطعا میتواند در این حوزه تاثیرگذار باشد.

 

وی اذعان کرد: این مجموعه مطالبه‌گر اجرا در فاصله زمانی است و این موقعیت موفقیت‌آمیزی برای استان است چرا که راهکارهای مسائل استان در حوزه های مختلف در آن تعریف شده است و به فرموده مقام معظم رهبری استفاده از خرد جمعی و تکیه بر عقلانیت با استفاده از ظرفیت نخبگان خارج از دولت رویکردی برای تحول است که در مازندران آغاز شده است.

کد خبر 1152293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha