پوستر جشنواره ملی فانوس در اصفهان رونمایی شد

رضایی با اشاره به قدرت و ظرفیت ابزار هنر برای انتقال و حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس گفت: ششمین جشنواره ملی فانوس به میزبانی درآبان ماه ۱۴۰۱ در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان «محمد رضایی» در آیین رونمایی پوستر ششمین جشنواره فانوس در بخش دفاع مقدس با گرامیداشت 8 اسفند ماه مصادف با سی‌ و‌ پنجمین سالروز شهادت فرمانده دلاور لشکر 14 امام حسین(ع) شهید حاج حسین خرازی گفت: ششمین جشنواره ملی فانوس به میزبانی اصفهان در سال ۱۴۰۱ برگزار می شود و بخش ویژه این جشنواره به روز حماسه و ایثار اصفهان اختصاص یافته است.
 
 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه‌ حفظ و نشر آثار دفاع مقدس از اصلی‌ترین وظایف است، تأکید کرد: هنر بهترین ابزارهای مناسب برای حفظ و نشر آثار دفاع مقدس است.

 

رضایی اضافه کرد: جشنواره هنری ملی فانوس در موضوعات مختلفی از جمله هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم و تلویزیون، موسیقی و سرود، بخش رادیویی و بخش ویژه  از سال 96 کلید خورد. از سال 96 و با شروع جشنواره استقبال هنرمندان چشمگیر بود و هر ساله به رونق آن افزوده شده است، به گونه‌ای که این جشنواره در سال 96 با 647 اثر کار خود را آغاز کرد و در سال جاری که جشنواره در مشهد مقدس برگزار شد چهار هزار و 943 اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد و هنرمندان اصفهانی‌ هر سال در این جشنواره حائز رتبه‌های برتر بودند.

 

وی تصریح کرد: این افتخار شامل حال ما و هنرمندان اصفهانی شده که بتوانیم ششمین دوره جشنواره ملی فانوس را به میزبانی استان اصفهان برگزار کنیم. تفاوت امسال با پنج دوره قبل که در سایر استان‌ها برگزار شده، این است که با وجود پنج دوره گذشته دبیر اجرایی و دبیر جشنواره از استان اصفهان است چرا که چنین ظرفیتی در استان وجود دارد. همچنین در هر بخشی، از داوران استان اصفهان در داوری آثار استفاده می‌شود که بتوانیم از ظرفیت هنرمندان اصفهانی بهره ببریم.

 

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان خبر داد: ششمین جشنواره فانوس در سال ۱۴٠۱ به میزبانی اصفهان برگزار می شود و تفاوت‌ آن با دیگر سال‌ها در این است که دبیر جشنواره و دبیر اجرایی از استان اصفهان هستند، همچنین در هر بخش از داورهای خود استان استفاده می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت روز ۲۵ آبان بیان داشت: قرار بر این بود که ستاد ۲۵ آبان داشته باشیم تا این روز را به‌عنوان الگو به کل کشور معرفی کنیم، در این راستا بخش ویژه جشنواره به این موضوع اختصاص یافت.

 

حماسه ۲۵ آبان، بخش ویژه جشنواره ملی فانوس

وی خاطرنشان کرد: هر سال اختتامیه این جشنواره در آذر و دی بوده و با توجه به اینکه بخش ویژه مربوط با ۲۵ آبان است مطالبه‌مان این بود که اختتامیه در همین روز برگزار شود.

 

رضایی اظهار داشت: اعتقادمان این است می‌توانیم با کار جمعی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استان جشنواره ملی فانوس را به گونه‌ای در اصفهان رقم بزنیم که ماندگار شود و با افزایش کمی و کیفی آثار، کاری ماندگار را درخصوص ۲۵ آبان رقم بزنیم.

کد خبر 1152297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha