هزینه ۲۵ میلیارد ریالی در حوزه ارتقا فرهنگ ترافیک در همدان

غفاری گفت: در حوزه ارتقا فرهنگ ترافیک و ایمنی حمل ونقل در همدان هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال انجام شده است.

وحید غفاری در گفتگو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: مهمترین و محوری‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات سازمان، استانداردسازی و ایمن‌سازی معابرشهری، ارتقا نظم و امنیت اجتماعی و ایمنی معابر شهری است.

رییس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان، راه‌اندازی پل عابرپیاده بلوار ولایت را در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز دانست و افزود: احداث و ساماندهی پل‌های عابر پیاده را در جهت افزایش ایمنی عابرین در دستور کار قرارداده‌ایم و در این راستا اقدام به افزایش تعداد پل‌های عابر پیاده و ایجاد پاساژهای عابر پیاده نموده‌ایم.

وی عنوان‌کرد: طی مطالعات انجام شده و شناسایی نقاط حادثه خیز بر اساس اولویت‌ها، 5 دستگاه پل عابرپیاده درنقاط سانحه‌خیز و پرتقاضای شهر نصب می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری همدان با بیان اینکه موضوع جانمایی پل‌های عابر پیاده به منظور جلوگیری از حوادث و تصادفات است، افزود: سازه پل بلوار ولایت- قبل از تقاطع غیر همسطح رسالت که یکی از نقاط پرتردد به شمار می‌رود نصب و راه‌اندازی گردید و سازه‌های دیگر در بلوار بعثت، بلوار شهیدرجایی، بلوار بهشت و بلوار فاطمیه پیش‌بینی شده که امیدواریم بزودی عملیات اجرایی و نصب آنها پس از رفع معارضات تاسیساتی  آغاز و مورد بهره‌برداری شهروندان قرار گیرد.

وی یکی از مهمترین اقداماتی که موجب کاهش تصادفات و سوانح رانندگی توسط سازمان مدیریت و مهندسی انجام شده را تشکیل کارگروه‌های آرام‌سازی و کارشناسی ترافیک خبرداد و گفت: این کارگروه با حضور ریاست پلیس راهورشهرستان، نمایندگان دفتر فنی استانداری و فرمانداری، نمایندگان فنی مناطق 4 گانه وکارشناسان حوزه ترافیک برگزارمی‌شود.

غفاری اظهارکرد: نصب انواع تجهیزات ترافیکی یکی از راهکارهای اصلی در جهت ایمن‌سازی و    افزایش سطح ایمنی معابر شهر است و علت اصلی استفاده از علایم ترافیکی در معابرشهری،کاهش ترافیک و سهولت در عبور و مرور و حفظ سلامت شهروندان است که در این راستا رفع ایرادات و اصلاح تابلوهای راهنمایی و نصب تابلو ترافیکی، اجرای کف نوشته و ترمیم لوگو، نصب تجهیزات ترافیکی شامل سیلندر، جداکننده فلزی امگا، گل میخ چدنی و استپر، رنگ‌آمیزی نیوجرسی، اجرای خط کشی ممتد و منقطع و اجرای سرعتکاه آسفالتی و نصب سرعتگیر لاستیکی، جداسازی مسیر (کانالیزه کردن مسیرهای تردد) از جمله اقداماتی است که در راستای ایمن‌سازی و استانداردسازی معابر توسط سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری با هزینه‌ای بالغ بر 138 میلیاردریال در سطح مناطق 4 گانه شهرداری همدان در سال جاری اجرا شده است.

وی ابرازکرد: ازمهمترین وسایل کنترل و تنظیم عبور ومرور و وسایل نقلیه و روان‌سازی تردد خودروها، چراغ‌های راهنمایی است و هدف کلی مدیریت ترافیک ارتقای ایمنی ترافیکی و رانندگی و همچنین کاهش سوانح و تصادفات و بالا بردن ضریب ایمنی شهروندان است که این سازمان در خصوص ایمن‌سازی معابر، توسعه، تجهیز، سرویس و نگهداری تقاطع‌های چراغ‌های راهنمایی سولار، چشمک‌زن و فرماندهی تقاطع‌ها بیش از10 میلیاردریال در سال جاری هزینه کرده است.

این مقام مسئول در ادامه بیان‌کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های مهم سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری در حوزه ارتقا فرهنگ ترافیک، ایمنی حمل ونقل و بهبود رفتارهای ترافیکی است که با تمرکز بر بخش مدیریت و کنترل جریان ترافیک و توسعه سامانه‌های نظارت تصویری و همچنین اورهال و توسعه تابلوهای پیام متغییر خبری انجام می‌گیرد.

رییس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری همدان ادامه‌داد: فرهنگ‌سازی، ارتقا آگاهی عمومی و تلاش برای ارتقا سطح ایمنی معابر از مهمترین اقداماتی است که می‌تواند حوادث را کاهش دهد و در این خصوص عملکرد فنی و اجرایی سازمان نقش موثری در کاهش سوانح ترافیکی داشته است.

غفاری از اتمام عملیات نصب و راه‌اندازی تجهیزات سازه‌ای3 دستگاه دوربین نظارت تصویری و برنامه‌ریزی جهت نصب 5 دستگاه دوربین نظارتی دیگر در معابر شهر همدان خبرداد و گفت: این اقدام در راستای نظارت بر روند ترافیک، رویت تصادفات و رفع مشکلات ترافیکی وتسهیل در عبور و مرور خودروهاست و با نصب و تجهیز این دوربین‌ها نظم و انضباط ترافیکی در معابر شهر افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان‌کرد: درحوزه فرهنگ‌سازی ترافیکی نصب بنر با موضوع آموزش و فرهنگ ترافیک در سطح معابر، درج پوستر و مطالب آموزشی در روزنامه‌ها، نمایش کلیپ و موشن‌گرافی آموزشی با موضوع ترافیک در شبکه‌های مجازی و رسانه‌های دیجیتال و برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع ترافیک و ایمنی حمل ونقل برای دانش‌آموزان و علاقمندان از مجموعه اقداماتی است که در حوزه ارتقا فرهنگ ترافیک و ایمنی حمل ونقل با هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد ریال انجام شده است.

وی همچنین اعلام‌کرد: عملیات، نصب و راه‌اندازی2دستگاه تابلو متغییر خبری استاندارد انجام شده که قبل از شروع سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد و در این راستا نیز 10 دستگاه تابلو متغییر خبری در سطح شهر با هزینه‌ای به مبلغ 10 میلیاردریال سرویس و اورهال شدند.

 

 

 

کد خبر 1152303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha