بارش باران و خوشحالی کشاورزان

بارش باران که از شنبه شب تا شب گذشته مناطق مختلف خراسان شمالی را در بر گرفته بود، سبب خوشحالی کشاورزان و دامداران این استان شد.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ بارش باران که از شنبه شب تا شب گذشته مناطق مختلف خراسان شمالی را در بر گرفته بود، سبب خوشحالی کشاورزان و دامداران این استان شد. بارش باران، سبب سیراب شدن کشتزارها و باغ های استان شده و بخشی از تنش های خشکسالی را جبران کرده است. خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد و 80 هزار نفر، بهره بردار این بخش هستند.

 

خراسان شمالی، استان کشاورزی است و اولویت نخست برای توسعه این منطقه، کشاورزی است و اشتغال و معیشت بسیاری از خانواده ها به این بخش وابسته است. کشاورزان و باغداران که تابستان سخت را تجربه کردند در سال آبی جاری هم با کاهش منابع آبی برای آبیاری مزارع و باغ ها روبه رو هستند و کاهش بارندگی سبب نگرانی این تولیدکنندگان در استان شده، بارش باران اما امید را دل دامداران زنده کرده است.

 

یکی از کشاورزان در این باره به خبرنگار ما گفت: خوشبختانه بارندگی ها به میزان قابل توجه، موثر بوده و یک نوبت آبیاری را پوشش داده است.

 

یکی از عشایر استان هم گفت: زمستان رو به پایان است و تاکنون بارندگی موثری نداشتیم، اما خوشبختانه بارش باران روز گذشته سبب سیراب شدن مراتع شده است.

 

«غلامی» اظهارداشت: امیدوار هستیم بارندگی ها ادامه داشته باشد تا مراتع سیراب شده و این بارش در تولید علوفه موثر باشد.

 

وی گفت: دامداری ما وابسته به مرتع و تولید علوفه در مراتع است، اگر باران نباشد و علوفه تولید نشود دامداری دیگر صرفه ندارد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی هم گفت: بارش باران که سبب سیراب شدن کشتزارهای استان شده، کشاورازن را خوشحال کرده است.

 

«محمدجواد تشکری» اظهارداشت: بارندگی موثر روز گذشته بخشی از تنش اراضی کشاورزی استان را رفع کرده و سبب شد تا کشتزارهای آبی برای یک نوبت آبیاری شود.

 

ثبت ۲۴.۵ میلی متر بارندگی در سیساب بجنورد

 

کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی هم گفت: ۲۴.۵ میلیمتر باران در ایستگاه سیساب شهرستان بجنورد ثبت شده است که بیشترین میزان بارندگی در استان را دارد.

 

«هادی زاده» اظهارداشت: میزان بارندگی در بجنورد هم ۱۱.۱ میلیمتر گزارش شده است.

 

در خراسان شمالی حدود ۱۷۰ هزار هکتار دیمزار زیر کشت محصولات مختلف است که در سطح ۱۲۰ هزار هکتار کشت پاییزه انجام می شود.

 

 

کد خبر 1152366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha