از طرح چهارشنبه‌های امام رضایی تا حمایت از مشاغل خانگی در کانون امام علی(ع)

کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) جیرفت از کانون‌های مساجد فعال است که در رواق‌های ۱۲ گانه فهما فعالیت‌های شاخصی دارد، اجرای طرح چهارشنبه‌های امام رضایی، برگزاری جشنواره ورزشی شیران علوی و حمایت از مشاغل خُرد و خانگی ازجمله اقدامات این کانون است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت از کانون های فرهنگی هنری برتر در جنوب کرمان است که در سال ۱۳۹۱ با مجوز ستاد هماهنگی کانون های مساجد این استان تاسیس شده است و با بهره مندی از نیروهای نوجوان و جوان سعی در رونق مسجد دارد.

 

«یونس میجانی»، در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) جیرفت اظهار کرد: عمده برنامه ها و فعالیت های کانون در حوزه های قرآنی، فرهنگی، هنری و اجتماعی است که در قالب کار گروهی با مشارکت و همراهی ارکان مسجد انجام می شود.

 


مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت جنوب کرمان بیان کرد: کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) در رواق های 12گانه رویداد ملی فهما شرکت داشته است و با برگزاری دوره آموزشی در رشته نمایش سعی در استعدادیابی از نوجوانان کرده است، اجرای تعزیه این گروه این گروه در ایام محرم و ایام فاطمیه با استقبال مخاطبان روبرو بوده است.

 

وی با اشاره به فعالیت های این کانون در حوزه قرآنی گفت: آموزش قرآن کریم، طرح تلاوت نور، طرح تفسیر قرآن کریم، مسابقات قرآنی مدهامتان، کرسی تلاوت نور با حضور قاریان برجسته،اجرای قرائت زیارت آل یاسین، اجرای طرح ملی«سه شنبه های تکریم»، اجرای «پویش های مجازی» و راه اندازی «مهدهای فاطمی و حسینی» از دیگر فعالیت های این کانون فرهنگی هنری است.

 

 

 

جشنواره شیران علوی

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت جنوب کرمان از برگزاری جشنواره ورزشی «شیران علوی» خبر داد و گفت: امسال با حمایت ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان این جشنواره ورزشی را برای دومین سال  در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه اجرا کردیم که بر اساس این جشنواره قریب ۳۰۰ ورزشکار در مقاطع کودکان، دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و خواهران با یکدیگر با همکاری آموزش و پرورش به رقابت می پردازند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح «مهر بیکران»، گفت: در این طرح قرائت و تفسیر زیارت آل یاسین در مسجد مورد توجه قرارگرفت،البته امسال  در کنار اجرای این طرح، قرائت و تفسیر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز در کانون با حضور امام جمعه شهرستان جیرفت انجام می شود. همچنین احیای جلسات خانگی بیش از 12 سال است که در این کانون دنبال می شود و در این جلسات سعی کرده ایم که نسبت به قرائت قرآن کریم اهتمام ویژه داشته باشیم.

 

 

 

چهارشنبه های امام رضایی

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت جنوب کرمان از اجرای طرح «چهارشنبه های امام رضایی» خبر داد و گفت: طرح چهارشنبه های امام رضایی در قالب طرح ملی «سلام بر امام» با محور قرائت زیارت امین الله و صلوات خاصه هر هفته به همت کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) اجرا می شود تا فرصتی برای انس بچه های مسجد با امام رضا(ع) باشد.

 

وی قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در مسجد در ماه های مبارک رمضان، برپایی نمایشگاه ویژه شهادت حضرت فاطمه(س) در ایام فاطمیه با عنوان کوچه های بنی هاشم، برگزاری یادواره شهدا، تجلیل از خانواده های معظم شهدا، بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی را بخش دیگری از فعالیت های این کانون برشمرد و گفت: یکی از رویکردهای این کانون توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است که یکی از طرح هایی که در این راستا اجرا می شود، راه اندازی «میز کتاب» در طرح ملی «شنبه های کتاب» است که دراین طرح چند نسخه از کتابی که آن شب قرار است، معرفی شود، روی این میز قرار داده می شود تا نمازگزارانی که تمایل به خواندن کتاب دارند، بتوانند آن را خریداری کرده و یا امانت بگیرند.

 

 

راه اندازی کارگاه خیاطی

میجانی با اشاره به فعالیت های این کانون در دوران کرونا گفت: در دوران کرونا با تعامل با مرکز نیکوکاری مسجد، کارگاه تولیدی ماسک راه اندازی کردیم و20 خیاط در دوخت ماسک مشارکت داشته اند و از این طریق توانستیم نیازهای مردم در این زمینه را برطرف کنیم و بخشی از ماسک ها را نیز به سیل زدگان جنوب کرمان و کادر درمان توزیع نمودیم، همچنین توزیع لوازم التحریر میان دانش آموزان،توزیع گوشت قربانی و بسته های غذایی میان اقشار محروم مورد توجه قرار گرفت.

 

نذر نان

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت جنوب کرمان همچنین از اجرای طرح «نذر نان» به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج) و توزیع آن به صورت رایگان میان نیازمندان خبر داد و گفت: برای آگاهی نیازمندان از طرح «نذر نان» پوستر این طرح در کنار تابلوی نانوایی های مورد نظر نصب شد و سعی کردیم با این اقدام کرامت انسانی نیازمندان هم حفظ شود.


 

میجانی خاطر نشان کرد: به منظور حمایت از تولید داخلی و پشتیبانی و مانع زدایی از تولید ملی  با راه اندازی بازارچه فروش از تولید کنندگان خانگی و کسب و کارهای کوچک محله مسجد حمایت کردیم، چراکه در دوران کرونایی بسیاری از مشاغل به ‌ویژه کسب و کارهای کوچک دچار رکود شده و در نتیجه صاحبان این مشاغل متضرر شدند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) شهر جیرفت جنوب کرمان اظهار کرد: به همین منظور با کمک اعضای کانون بخشی از حیاط مسجد را برای راه اندازی این بازارچه اختصاص دادیم. این بازارچه هر چهارشنبه شب دایر است و هر هفته یکی از اهالی محله محصولات تولیدی خود اعم از نان خانگی، انواع ترشیجات و مربا را با قیمت مناسب به فروش می رساند. تا با این اقدام به کسب و کارهای خانگی اهالی محله رونق ببخشیم و به وضع اقتصادی آنها در این شرایط سامان دهیم.

 

وی پویش بوسه بر دست پدر، آغاز طرح مجازی بازخوانی نامه های نهج البلاغه، اجرای مسابقه مجازی کتابخوانی ویژه سالروز آغاز امامت امام زمان(عج)، تجلیل از برترین های مسابقات کتابخوانی در هفته کتاب و کتابخوانی، راه اندازی مهد فاطمی را بخش دیگری از برنامه های کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) جیرفت معرفی کرد.

 

کد خبر 1152412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha