حجم مخزن آب سد بارزو، ۵۳ درصد کاهش دارد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: حجم مخزن آب سد بارزو، ۵۳ درصد کاهش دارد.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: حجم آب سد بارزو این شهرستان، 17 میلیون و 300 هزار مترمکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته، 37 میلیون و 200 هزار مترمکعب بوده که 53 درصد حجم مخزن این سد در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

 

مدیر امور منابع آب شیروان عنوان کرد: در پی بارندگی های صورت گرفته 24 ساعت گذشته، 340 هزار مترمکعب آب وارد سد بارزو این شهرستان شد.

 

خسروپناه خاطرنشان کرد: طی این مدت بیشترین بارندگی شهرستان در حوزه اسطرخی با 23 میلی متر، بالا دست سد حوزه نامانلو 20 میلی متر و شیروان 16 میلی متر گزارش شده است.

 

وی اضافه کرد: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون، دو میلیون و 300 هزار مترمکعب آب وارد سد بارزو شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته، 8 میلیون مترمکعب گزارش شده است.

 

وی تصریح کرد: سد بارزو شیروان در یکی از سرشاخه‌های رودخانه اترک واقع شده، این حوزه ۴۸۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و از دو رودخانه اصلی به نام های محلی کورکانلو و قوردانلو منابع آبی آن از بالا دست سرریز می شود و در پشت سد ذخیره و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

خسروپناه افزود: شاخه کورکانلو شاخه اصلی است که با آورد متوسط ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه و شاخه قوردانلو شاخه فرعی است.

 

به گفته وی این سد در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت و آشامیدن شهر شیروان و کشاورزی اراضی پایاب به بهره برداری رسید.

 

کد خبر 1152427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha