بیش از ۲۳ هزار افراد دارای معلولیت از خدمات بهزیستی بهره مند هستند

ستاری گفت: ۲۳ هزار و ۳۵۵ افراد دارای معلولیت مختلف در استان از خدمات بهزیستی بهره مند هستند که از این تعداد ۹۷۰ نفر از افراد دارای معلولیت در مراکز این سازمان نگهداری می شود.

«بهزاد ستاری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: 636 مراکز مختلف بهزیستی در استان اردبیل فعال هستند که 19 عنوان از خدمات این سازمان را برای بهبود وضعیت مددجویان ارائه می دهند.

 

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: مشاروه ژنتیک، غربالگری شنوایی سنجی و بینایی سنجی، مشاروه قبل، حین و بعد از ازدواج، کمک به مادران باردار، کمک هزینه چندقلوها، مشاوره روان شناختی، مراقبت و نگهداری از شیرخوران و نونهالان، مراقبت و حمایت از کودکان و نوجوانان و ساماندهی کودکار کار و خیابانی از جمله خدمات گسترده بهزیستی است.

 

این مقام مسئول یادآور شد: آموزش مهارت های زندگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، حمایت از زنان سرپرست خانوار، حمایت از معلولان از جهت معیشتی، رفاهی، آموزشی و توانبخشی، اشتغال و توانمندسازی مددجویان، تامین مسکن مددجویان، مناسب سازی فضای زندگی و عمومی مددجویان، حمایت از سالمندی سالم، مراقبت شبانه روزی از سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن و حفظ شان و کرامت انسانی مددجویان از دیگر خدمات گسترده بهزیستی است.

 

ستاری بیان کرد: 23 هزار و 355 افراد دارای معلولیت مختلف در استان از خدمات بهزیستی بهره مند هستند که از این تعداد 970 نفر از افراد دارای معلولیت در مراکز این سازمان نگهداری می شود و 4 هزار و 182 افراد پشت نوبت دریافت خدمات مددجویی بهزیستی قرار دارند که بزودی تعیین تکلیف خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: 102 مرکز مشاوره نیز در استان خدمات مختلف بهزیستی را به عموم مردم ارائه می دهند و 6 مرکز نگهداری کودکان نیز در سطح فعال است.

 

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه 305 از افراد تحت حمایت بهزیسستی حق پرستاری پرداخت می شود، افزود: بهزیستی حق پرستاری 311 نفر از معلولان ضایعه نخاعی را پرداخت می کند تا مشکلات این قشر نیز فراهم شود.

 

ستاری در پایان سخنان اضافه کرد: 227 خانواده چند قلویی در استان اردبیل تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات این سازمان بهره مند شده اند.

 

کد خبر 1152460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha