نظامی گنجوی گنجینه بزرگی در حوزه های علمی، فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی است

جابری انصاری با اشاره به اهمیت جایگاه فرهنگ و شعر و ادب در تعالی هویت ایرانی اسلامی گفت: نظامی گنجوی گنجینه بزرگی در حوزه های علمی، فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی است.

« سعید جابری انصاری» در جریان برپایی ویژه برنامه گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: ایران اسلامی گنجینه بزرگی در حوزه های علمی، فرهنگ و هنر است.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: مفاخری همانند شیخ سعدی، حافظ شیرازی، فارابی، حکیم نظام گنجوی اسطوره و الگوی هنرمندانی همچون کمال الملک، نیما یوشیج، حسین بهزاد و فرشچیان هستند.

 

به گفته وی، استاد نظامی گنجوی بخشی از هویت و پیشینه فرهنگی و تاریخی ایران اسلامی است و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آن اهمیت ویژه ای برای امتداد فرهنگ و تعالی کشور دارد.

 

هویت و خدباوری ملی در گرو باور داشتن به جایگاه مفاخر اسلامی است

 

وی اظهار کرد: مفاخر فرهنگی و هنری یک ضرورت است و در این مسیر هویت و خدباوری ملی در گرو باور داشتن به جایگاه مفاخر اسلامی است.

 

جابری انصاری با اشاره به تهاجم همه جانبه فرهنگی بیان کرد: حفظ میراث معنوی و معرفی مفاخر و بزرگان ایران اسلامی یکی راهبرد در مسیر تبلیغات گسترده دشمنان است. 

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: حکیم نظامی گنجوی از جمله مشاهیر بزرگ تاریخ ادبیات ایران اسلامی است که با تألیف کتابهایی همانند محزن الاسرار، لیلی و مجنون و هفت پیکر گامی اساسی در خصوص پیشبرد اهداف فرهنگ اسلامی کشور برداشته است. 

 

کد خبر 1152469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha