لزوم اشتغال پایدار زندانیان در واحدهای اقتصادی، تولیدی و صنعتی فارس

رازقی گفت: زمینه اشتغال زندانیان باید در واحدهای اقتصادی، تولیدی و صنعتی استان فارس ایجاد شود و البته اشتغال زندانیان در بیرون از زندان مسایل خاص خود را دارد اما هدف غایی ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی»، امروز (دوشنبه 9 اسفند) در بازدید مدیران استان فارس از بند زنان در زندان «عادل آباد» شیراز گفت: اشتغال زندانیان در سرنوشت هر یک از این زندانیان و خانواده های آنان اثر جدی می گذارد و اشتغال باید پایدار باشد زیرا درمان های موقتی پاسخگو نیست.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: زمینه اشتغال زندانیان باید در واحدهای اقتصادی، تولیدی و صنعتی استان فارس ایجاد شود و البته اشتغال زندانیان در بیرون از زندان مسایل خاص خود را دارد اما هدف غایی ایجاد اشتغال پایدار است.

وی اضافه کرد: فراگیری حرفه، فن و یا مهارت، قرار گرفتن زندانی در محیط های کاری، ایجاد درآمد و اشتغال پایدار از پیامدهای مطلوب حضور زندانیان در واحدها و بنگاه های تولیدی به شمار می رود و افزایش سطح اشتغال، کاهش آسیب ها را در پی خواهد داشت.

رازقی اعلام کرد: اتاق بازرگانی فارس به مسئولیت های اجتماعی توجه دارد و در سیل، زلزله، کرونا، آزادسازی زندانیان و ... اقدامات موثری انجام داده است و در آزاد سازی زندانیان در هفته گذشته با همت خیران عضو اتاق بازرگانی فارس، یک زندانی از اعدام نجات یافت و فعالان و خیران بخش خصوصی استان در کنار سایر دستگاه ها به انجام وظیفه انسانی خود متعهد هستند.

«سهیلا محبی» نیز گفت: اتاق بازرگانی فارس در پذیرش و اجرای مسئولیت اجتماعی اقدامات موثری انجام می دهد و اعضای خیر و نیکوکار این اتاق در این اقدامات خیر خواهانه مشارکت دارند.

عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی فارس تاکید کرد: از سال 97 در موضوع آزادسازی زندانیان پویشی در اتاق بازرگانی فارس ایجاد شد که تا امروز ادامه دارد و با کمک خیران و نیکوکاران اعضای این اتاق و فعالان بخش خصوصی، زندانیان جرایم مالی غیر عمد آزاد شدند.

وی اعلام کرد: در سال 97 تعداد 18 زن زندانی و سه اعدامی، در سال 98 تعداد 21 نفر زندانی بدهکار بین یک تا 20 میلیون تومان، در سال 1400 فروش حاصل از اکران فیلم «قهرمان» تعداد 18 نفر زندانی و در هفته گذشته هشت زندانی آزاد شدند.

خاطر نشان می شود، مدیرعامل شرکت «رامک» از فعالان اقتصادی خوش نام استان فارس نیز در این بازدید برای آزادی 14 زندانی مرد با 200 میلیون تعهدات مالی، آزادی 2 اعدامی زن با 300 میلیون تعهد مالی، تهیه یک دستگاه سونوگرافی برای بند زنان، تامین تعدادی چرخ خیاطی برای کارگاه اشتغال زایی خیاطی زندان زندانی و اشتغال تعدادی زندانیان جرایم مالی اعلام آمادگی کرد.

در این جلسه که استاندار فارس، رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل زندان های استان فارس، دادستان شیراز و ... حضور داشتند، تصمیم هایی در خصوص آزادسازی 54 زندانی زن زندانی جرایم غیر عمد و ایجاد کارگاه اشتغالزایی زندان «عادل آباد» شیراز، ایجاد پزشک خانواده برای زندانیان، مسئله بیمه زندانیان با همراهی بخش خصوصی و دولتی استان اتخاذ شد.

کد خبر 1152515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha