آزادی ۴۰ زندانی زن در شیراز به مناسبت نیمه شعبان

ایمانیه گفت: با کمک خیران و اتاق بازرگانی فارس زمینه آزادی ۴۰ نفر از بانوانی که به دلیل شرایط مالی زندانی هستند، فراهم شده است که تا پیش از نیمه شعبان آزاد خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، امروز (دوشنبه 9 اسفند) در بازدید مدیران استان فارس از بند زنان در زندان «عادل آباد» شیراز گفت: در خصوص آزادسازی زندانیان به ویژه بانوان زندانی شاهد اقدامات خوبی از سوی رئیس کل دادگستری بوده ایم.

استاندار فارس افزود: بانوان محور خانه و اساس خانواده هستند که اگر به دلایل غیر عمد مرتکب جرائمی شده اند با این حمایت ها و اقدامات به کانون خانواده باز خواهند گشت.

وی اضافه کرد: با کمک خیران و اتاق بازرگانی فارس زمینه آزادی ۴۰ نفر از بانوانی که به دلیل شرایط مالی زندانی هستند، فراهم شده است که تا پیش از نیمه شعبان آزاد خواهند شد.

ایمانیه تاکید کرد: ایجاد اشتغال برای زندانیان نکته مهمی در رفع مسائل اقتصادی آنها و خانواده زندانیان است و با کمک خیران و استانداری فارس برای زنان و مردان زندانی کارگاه اشتغال ۱۲۰ نفری تدارک دیده شده که تجهیز خواهد شد.

وی ادامه داد: با کمک خیرین همچنین برای زندان «عادل آباد» شیراز به دستگاه سونوگرافی تجهیز می شود و نتایج به آزمایشگاه‌ های خیریه ارسال می شود که اقدام موثری در ارتقای سلامت زندانیان است.

استاندار فارس تصریح کرد: برای آزادی ۴۰ زن و ۱۴ مرد زندانی به‌ بیش از ۵۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با کمک دادگستری، امور زندان‌ ها، اتاق بازرگانی و استانداری فارس از طریق کسب رضایت، اعسار و پرداخت مالی، تامین خواهد شد.

وی با اشاره به امکان برخورداری زندانیان از پزشک خانواده مخصوص زندان نیز گفت: با این اقدام ضمن تامین سلامت زندانیان برای دارو و درمان هزینه کمتری پرداخت خواهند کرد.

کد خبر 1152522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha