هشدار سطح نارنجی صادر شد / وزش تندباد در راه است

محمدی گفت: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که از روز چهارشنبه ۱۱ اسفند، مناطق مختلف استان اردبیل شاهد وزش باد جنوبی (گاهی تند) و افزایش تدریجی دما مواجه خواهد بود.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که از روز چهارشنبه 11 اسفند، مناطق مختلف استان اردبیل شاهد وزش باد جنوبی (گاهی تند) و افزایش تدریجی دما مواجه خواهد بود.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: به دلیل ورود این سامانه هشدار سطح نارنجی صادر شد و همه دستگاه های اجرایی و بخش های خصوصی درخواست می شود موارد ذکر شده در این هشدار را با دقت رصد و عملیاتی کنند.

 

وی ادامه داد: با وزش باد جنوبی تشدید شده در پاره ای از مناطق استان احتمال رگبار باران دور از انتظار نخواهد بود و روز پنجشنبه (۱۲ اسفند) با نفوذ سامانه ناپایداری شاهد وزش باد جنوبی نسبتاً شدیدی در سطح استان خواهیم بود که این شرایط جوی با افزایش نسبی دمای هوا و بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

 

محمدی عنوان کرد: روز جمعه ۱۳ اسفند نیز وزش باد نسبتاً شدید در غالب مناطق استان تداوم می یابد و بر شدت ناپایداری ها و در نتیجه بارش باران و برف افزوده خواهد شد.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: این وزش باد احتمال آسیب به سازه های موقت و گلخانه ها، تابلوها، بنرهای تبلیغاتی آسیب را دارد و سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه های ساختمانی و احتمال شکستن درختان فرسوده نیز دور از انتظار نیست

 

مدیر کل هواشناسی استان افزود: اختلال در عملیات پرواز، ریزش سنگ در جاده های مواصلاتی و ذوب برف در کوه های استان و احتمال رخداد بهمن نیز از دیگر پیامدهای این سامانه جوی خواهد بود.

 

محمدی تاکید کرد: کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خوددداری و کشاورزان و دامداران اقدام های محافظتی از تاسیسات را انجام دهند.

 

کد خبر 1152530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha