تداوم کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر» به صورت ۲ سالانه

تقوایی گفت: کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر» یک حرکت جاری است که با اختتامیه به پایان نخواهد رسید و به صورت ۲ سالانه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حامد تقوایی»، امروز (دوشنبه 9 اسفند) در آئین پایانی کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر» گفت: کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر»، حرکتی خودجوش و مردمی است و پنج هزار و 700 اثر از ۴۰ کشور دنیا توسط دبیرخانه این کنگره دریافت شد که از 2 آبان داوری اولیه آنها شروع شد.

دبیرکل کنگره جهانی « محمد (ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر» افزود: ۶۰ داور سرشناس کشور به داوری این آثار پرداختند و داوری در تمام رشته ‌ها 2 مرحله‌ ای بود، ۴۳۰ اثر منتخب نمایشگاه و چاپ کتاب داشتیم که ۵۰ اثر حائز رتبه اول تا سوم و ۷۰ اثر شایسته تقدیر شدند.

وی تاکید کرد: از ویژگی‌ های منحصر به فرد این کنگره می توان به گستردگی و تعدد زبان ‌ها و رشته‌ های مختلف ادبی و هنری، حجم بالای تولید محتوا و برگزاری رویدادهای جنبی به صورت ممتد اشاره کرد و مراسم پایانی کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر» نیز آیین اختتامیه فراخوان را دنبال می کند زیرا کنگره یک حرکت جاری است که با این اختتامیه به پایان نخواهد رسید و به صورت 2 سالانه برگزار خواهد شد.

تقوایی تصریح کرد: امیدواریم کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر»، صدای هنر جهان اسلام در دفاع از ساحت پیامبر رحمت (ص) به گوش تمام جهان برسد.

کد خبر 1152538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha