۷۷۵اثر به دبیرخانه یازدهمین جشنواره شعر «اشک انار» و داستان کوتاه «یوسف» رسید

صادقی سنگدهی با بیان اینکه امسال ۷۷۵اثر به دبیرخانه یازدهمین جشنواره شعر «اشک انار» و داستان کوتاه «یوسف» رسید، گفت: ۱۲اثر برگزیده شعر فارسی و ۶برگزیده شعر تبری به همراه ۱۲اثر برگزیده در بخش داستان کوتاه در آستانه معبث رسول مهربانی ها معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید محمد صادقی سنگدهی»امروز(۹اسفند) در  آئین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره شعر مقاومت و حماسه «اشک انار» و داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف» که در سالن همایش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با بیان اینکه از خرداد ماه امسال تا ۱۳آبان ماه سالجاری دبیرخانه این جشنواره ها فعال بوده، اظهار کرد: در مجموع ۶۰۰اثر شعر از ۲۱۰شاعر مازندرانی و ۱۷۵داستان کوتاه از ۱۰۰نویسنده استان به دبیرخانه ارسال شد.

 

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره شعر «اشک انار» و داستان کوتاه «یوسف» با بیان اینکه این جشنواره در هر استانی مجزا برگزار می شود، افزود: برگزیدگان هر استان به مرحله کشوری راه می یابند.

 

وی با بیان اینکه آثار رسیده از سایر استان ها به دبیرخانه جشنواره استان مازندران به مرحله داوری راه نیافتند، یادآورشد: امسال در بخش داستان رتبه هشتم و رتبه سوم را در بخش شعر کسب کردیم و امید است با ریشه کنی کرون ااین جایگاه ها در استان ارتقا یابد.

 

صادقی سنگدهی با بیان اینکه سال ۹۷استان از نظر کمی و کیفی رتبه اول کشور را از آن خود کرده بود، افزود: استان مازندران از ۱۵برگزیده کشوری سه سهیمه داشت و امیدواریم مجددا در آینده رتبه اول از آن مازندران شود.

 

وی با بیان اینکه مجموعه کتاب های جشنواره های اشک انار و یوسف به چاپ رسیده است، ادامه داد: مجموعه اشعار کودک نیز روانه بازار نشر شد.

 

صادقی سنگدهی امسال ۶۰کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد، افزود: ۲۰کتاب نیز در سوم خردادسال آینده چاپ و رونمایی می شود.

 

وی در یازدهمین دوره جشنواره اشک انار به ۱۲اثر برگزیده شعر فارسی و ۶برگزیده شعر تبری لوح تقدیر و جایزه یک میلیون تومانی اهدا شد، گفت: در جشنواره یوسف نیز به ۱۲اثر برگزیده در بخش داستان کوتاه جایزه نقدی یک میلیون تومانی و لوح تقدیر اهدا شده است.

کد خبر 1152560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha