دستاوردهای پژوهشکده دفاع مقدس پاسخگوی هجمه های دشمنان است

سردار عراقی با اشاره به هجمه های دشمنان در حوزه جوانان در موضوع دفاع مقدس گفت: دستاوردهای پژوهشکده دفاع مقدس با منابع و مستندات معتبر پاسخگوی هجمه های دشمنان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی، رییس پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس در آیین رونمایی از دستاوردهای علمی و پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: این پژوهشکده کارهای پژوهشی در حوزه دفاع مقدس را دنبال می کند که به صورت پروژه آن را در اختیار پژوهشگران برای فعالیت های پژوهشی قرار می دهد.

 

رییس پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس گفت: این پژوهش ها زیر نظر کارشناسان ارزیابی و تبدیل به کتاب شده و منتشر و در اختیار مراکز علمی برای بهره برداری قرار می گیرد.

 

سردار عراقی ادامه داد: پژوهشکده دفاع مقدس در سال 99- 1400 جمعا 10 پروژه بزرگ را ارایه کرده که از موضوعات این پژوهش ها می توان به نقش مجلس در دفاع مقدس، نقش قوه قضاییه در دفاع مقدس و نقش شورای عالی امنیت ملی و دولت در دفاع مقدس اشاره کرد.

 

سردار عراقی با بیان اینکه این پژوهشگاه 23 نمایه ارایه کرده که خروجی نشست های علمی و پژوهشی را به نمایش می گذارد، اظهار کرد: نمایه ها در واقع خروجی نشست پژوهشکده هستند که در نهایت تبدیل به یک جزوه شده و به عنوان نمایه از آن یاد می شود که بسیار سریع و در چند دقیقه می توان آن را مطالعه کرد.

 

وی گفت: ما موفق شدیم 10 جلد کتاب را در حوزه دفاع مقدس با موضوعات مختلف گردآوری، تالیف و به چاپ برسانیم که امروز مورد بهره برداری پژوهشگران و اهل قلم قرار گرفته و پنج گروه تخصصی در این پژوهشکده در آن فعالیت دارند.

 

سردار عراقی ادامه داد: این پژوهش ها در حوزه جغرافیا، مدیریت فرماندهی در دفاع مقدس و سایر موارد است که موضوعات در نشست های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و خروجی آن در اختیار علاقه مندان به علوم و معارف دفاع مقدس قرار می گیرد.

 

وی گفت: این پژوهشکده در تمام ماموریت های خود موفق بوده و از عهده تمام ماموریت ها در سال 99 و 1400 برآمده و با سربلندی به اهداف خود رسیده و در سال 1401 نیز برنامه های مختلفی پیش بینی شده است.

 

وی اظهار کرد: اساس کار پژوهشکده، دفاع مقدس است یعنی عملکرد فرماندهان در عملیات های مختلف در طول هشت سال دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفته، به طور مثال راهبردهای نظامی عراق در افغانستان، راهبرد ایران در دفاع مقدس می توان اشاره کرد.

 

سردار عراقی دامه داد: پژوهش ها بر اساس منابع داخلی و خارجی بررسی و با جمع بندی اطلاعات به شکل کتاب به عنوان یک منبع موثق با طی مراحل قانونی چاپ و اختیار پژوهشگران  و اهل قلم قرار می گیرد و در سایت ها و مراکز علمی نیز در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

 

وی گفت: حوزه تحقیق و پژوهش به قدری گسترده است که نمی توانیم بگوییم هر تولید این پژوهشکده مورد استفاده مردم قرار می گیرد، همان گونه که در حوزه تخصصی مورد استفاده پژوهشگران خاصی قرار دارد که می خواهند آثار هشت سال دفاع مقدس را در کشور مطالعه و بررسی کنند.

 

وی اظهار کرد: شمار قابل توجه ای از پژوهشگران به سایت های مربوطه مراجعه می کنند و این آمار نشان می دهد که افراد زیادی به خصوص در حوزه جوانان از این پژوهش ها بهره می برند. با توجه به هجمه های دشمنان به جوانان در حوزه تبلیغاتی این پژوهش ها بسیار معتبر بوده و می تواند مستند در اختیار جوانان قرار بگیرد.

کد خبر 1152563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha