احیای بناهای تاریخی، اقدامی ماندگار در کردستان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: احیا و مرمت بناها و اماکن تاریخی، اقدامی موثر و ماندگار برای حفظ اصالت و فرهنگ استان است.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در نشست تجلیل از اسدبختی مدیر هیات دیوان محاسبات استان مستقر در این اداره‌کل، گفت: مدیر هیات دیوان محاسبات استان همواره موانع پیش‌روی فعالیت‌ در حوزه‌های مختلف این اداره‌کل را رصد کرده تا  شاهد ارتقا و توسعه گردشگری در استان باشیم.

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، ضمن اشاره به حساس بودن حیطه فعالیت‌های اداری و مالی این اداره اظهار داشت: ما هرچقدر در محاسبات مالی اهتمام و توجه بیشتری اعمال کنیم، موفق‌تریم.

 

 

وی بیان کرد: کردستان دارای ابنیه‌های قدیمی و تاریخی بسیاری است که بیانگر ارزش‌های فرهنگی و تمدنی این استان است.

 

 

گویلیان با اشاره به اهتمام جدی اداره کل در احیای این بناها و ایجاد فرصت‌های لازم برای رونق گردشگری و اشتغالزایی در استان، افزود: تبدیل بنا‌های قدیمی به موزه و اماکن گردشگری، ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه گردشگری و اقدامی ماندگار و موثر برای حفظ اصالت و معرفی هرچه بهتر فرهنگ این منطقه محسوب می‌شود.

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، به واگذاری ۴ بنای تاریخی به بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: سه بنای تاریخی در سنندج شامل خانه حسین‌پناهی، کسوت‌آرا، خانه قانعی و همچنین خانه احمدی در بیجار، براساس تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۹ به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

 

 

وی عنوان کرد: این بناهای تاریخی به سرمایه‌گذارانی که صلاحیت آن‌ها احراز و توان سرمایه‌گذاری، مرمت و احیای بناهای تاریخی را داشته باشند برای مدت مشخص و براساس قرارداد معین، واگذار می‌شود.

 

 

گویلیان اظهار داشت: این اقدام برای حفظ و نگهداری هرچه بهتر این بناها و با هدف آشنایی عموم مردم با گذشته و هویت تاریخی منطقه انجام می‌شود.

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: این اداره‌کل همچنین با همکاری مدیریت شهری شهرداری سنندج، شناسایی بنا‌های تاریخی و تبدیل آن‌ها به موزه و مراکز گردشگری را در دستور کار خود قرار داده است.

 

 

در این جلسه که ذیحساب و معاون توسعه و مدیریت این اداره‌کل نیز حضور داشتند از اقدامات موثر مدیر هیات دیوان محاسبات استان مستقر در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، با اهداء لوحی سپاس تجلیل شد.

کد خبر 1152648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha