اخذ رضایت برای پنج پرونده قصاص در فارس در آستانه عید سعید مبعث

حجت الاسلام موسوی گفت: با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان و در آستانه مبعث پیامبر (ص) برای پنج پرونده قصاص از اولیای دم، رضایت اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، امروز (دوشنبه 9 اسفند) با اشاره به اخذ رضایت در پرونده های قصاص در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: برای پنج پرونده قصاص از اولیای دم، رضایت اخذ شده است و آمار مصالحه استان فارس در پرونده های قصاص به 70 فقره افزایش یافت.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: این پرونده ها با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان و در آستانه مبعث پیامبر (ص) منجر به رضایت شده اند.

وی اضافه کرد: 2 فقره از این پرونده ها در شعب 72 و 76 ویژه استان و سه فقره دیگر مربوط به حوزه های قضایی مرودشت، داراب و استهبان است.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: تلاش مسئولان حوزه های قضایی، اعضا و کارکنان توسعه حل اختلاف و داوری استان و کمک های معتمدین و ائمه جماعات در شهرستان های فارس برای توسعه فرهنگ اصلاح ذات البین و رفع اختلافات قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: روند مذاکره برای صلح و سازش در 10 پرونده قصاص نیز در حال انجام است و جهش فارس در صلح و سازش رساندن پرونده ها نشان از تلاش شبانه روزی اعضا و عطوفت و بخشش مردم دیار فارس است و وجود اقوام، طوایف، عشایر و اقشار گوناگون جمعیتی استان با روحیه سنتی گذشت و تاثیر نفوذ کلام ریش سفیدان از دیگر عوامل موفقیت توسعه حل اختلاف استان در صلح و سازش است.

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد: تلاش شورا‌های حل اختلاف استان به مصالحه 42 درصدی پرونده های مختومه شده در 10 ماهه امسال منجر شده است.

کد خبر 1152652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha