دبیرخانه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان دایر می شود

دوستار از راه اندازی دبیر خانه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد گیلان خبر داد و گفت: دبیرخانه مهدویت گیلان طی سه سال موظف به تولید یک هزار اثر در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد دوستار» امروز (دوشنبه، ۹اسفند ) در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری نشست هم اندیشی «منجی در آینه ادیان و مذاهب» در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: مهدویت یکی از مباحث مهم مکتب اسلام به ویژه تشیع شمرده می شود.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه منجی از اشتراکات همه ادیان و مذاهب الهی است گفت: دشمنان از طرق مختلف درصدد هستند که اعتقادات مذهبی را کمرنگ کنند.

 


وی با اشاره به شکل گیری امپراتوری رسانه ای در جهان طی سال های اخیر، اذعان کرد: امپراتوری رسانه ای با تبلیغات وسیع خود در همه چیز تحریف ایجاد می کند و در حوزه منجی و مهدویت نیز شاهد طرح سوالات و ابهامات و شبهات توسط این رسانه های بیگانه هستیم.



دوستار، با بیان اینکه پژوهشکده ها و اندیشکده ها در حوزه مهدویت بسیار کار می کنند و مباحث غلط را به صورت موجه جلوه می دهند، گفت: ما نیز در حوزه مهدویت که جزو اصول و اعتقادات مهم اسلامی و شیعی است، بایستی برنامه جدی داشته باشیم.



وی از راه اندازی دبیرخانه دائمی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در همه استان ها از جمله گیلان خبر داد و خاطرنشان ساخت: این دبیرخانه در طول سال، فعالیت های مختلفی اعم از تولید آثار ادبی و هنری و مقاله و انجام پژوهش و برگزاری همایش و وبینار و چاپ کتاب و طراحی پوستر و صنایع دستی و خطاطی و... را در حوزه مهدویت انجام می دهد.



رئیس دانشگاه آزاد گیلان برگزاری نشست «منجی در آینه ادیان و مذاهب» را یکی از برنامه های دبیرخانه مهدویت استان دانست و ادامه داد: علمای اهل تشیع و اهل تسنن استان در همایش «منجی در آینه ادیان و مذاهب» حضور خواهند داشت.



وی اظهار داشت: آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و دکتر شیخ سید محمد صادقیانف نویسنده و پژوهشگر اهل سنت از سخنرانان همایش هستند.


دوستار، با بیان اینکه دبیرخانه مهدویت گیلان طی سه سال موظف به تولید یک هزار اثر در این حوزه است، اضافه کرد: باید تولید محتوا و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه مهدویت را افزایش دهیم تا به موضوعی برجسته تبدیل شود.

 


رئیس دانشگاه آزاد گیلان، از برگزاری نمایشگاه سه روزه مهدویت از ۱۴ لغایت ۱۶اسفند در محل واحد رشت خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر غرفه های مهدویت، پاسخگویی به شبهات در حوزه مهدویت توسط حوزه علمیه نیز از دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه است.


وی با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب و آثار پژوهشی در حاشیه همایش مذکور، اذعان داشت: نباید فعالیت های حوزه مهدویت را محدود به ایام نیمه شعبان کنیم.


دوستار با بیان اینکه پرداختن به موضوع مهدویت در عرصه های خانواده، رسانه، ادبیات، سبک زندگی، آموزش و پرورش و... بایستی به طور جدی دنبال شود خاطرنشان کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاه های سراسر استان گروه هدف دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد استان گیلان هستند.


وی با اشاره به آغاز کار تولید محتوای مهدویت ویژه شبکه های اجتماعی از سوی کانون دانشجویی مهدویت دانشگاه آزاد گیلان، افزود: یکی از محورهای ماموریت های دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد گیلان تولید محتوا برای فضای مجازی است.

 


گفتنی است؛ نشست «منجی در آینه ادیان و مذاهب» ساعت ۹ صبح روز شنبه( ۱۴ اسفند ) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می شود.

کد خبر 1152658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha