محکم شدن جایگاه شیراز در تمدن اسلامی با مشارکت در ساخت زائر سرا در کربلا

آیت ‌الله دژکام گفت: مشارکت در ساخت زائر سرای «حضرت احمد ابن ‌موسی (ع)» در کربلا موجب محکم شدن جایگاه شیراز در آینده تمدن اسلامی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت ‌الله «لطف ‌الله دژکام»، امروز (دوشنبه 9 اسفند) در دومین جلسه هیئت امنای زائر سرای «حضرت احمد ابن ‌موسی (ع)» که در آستانه شب شهادت امام موسی کاظم (ع) در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: از خیرین برای شرکت در ساخت این زائرسرا دعوت می کنیم و خرج کردن برای اهل بیت (ع) ثواب عظیمی دارد و مروز شاهد حرکت پرچم مسلمان در جهان و اینجاد تحول در دنیا هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام‌ جمعه شیراز افزود: شیراز در گذشته همواره با مراکز اسلامی در ارتباط بوده و در تمدن جدید نیز باید خود را نشان دهد و مشارکت در ساخت زائر سرای «حضرت احمد ابن ‌موسی (ع)» در کربلا موجب محکم شدن ارتباط با قسمتی از جهان اسلام است و موجب می شود جایگاه شیراز در آینده تمدن اسلامی مورد توجه باشد.

حجت‌ الاسلام «ابراهیم کلانتری»، نیز در این نشست گفت: بر خدمت به بندگان خدا در روایات دینی همواره تاکید شده و ساخت این زائر سرا خدمت به بندگان خدا و ارادتمندان به اهل بیت (ع) است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) افزود: به فرموده امام موسی کاظم (ع) می‌فرماید: بندگانی که به دیگر بندگان اخدمت می کنند، فزع اکبر ندارند و ساخت زائر سرای «حضرت احمد ابن ‌موسی (ع)» در کربلا، خدمتگذاری به هزاران زائر در طول سال است.

آیت الله «علیرضا حدائق»، خطیب برجسته و استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت امنای زائر سرای «حضرت احمد ابن ‌موسی (ع)» نیز گفت: آثار کار خیر قبل از مردم ب به خود خیرین و نیک‌ اندیشان می ‌رسد و خدمت به زائران کربلا، تجارت با خداست.

کد خبر 1152661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha