آمرین  باید باعث ایجاد علاقه و گرایش مردم به امر به معروف و نهی از منکر شوند

آیت الله حسینی گفت: آمرین و ناهیان باید آموزش ببینند که حیطه وظایف آن‌ها در چه حدودی بوده و با امر و نهی اشتباه و غلط موجب انزجار جامعه نشوند، بلکه با عمل صحیح موجب ایجاد علاقه و گرایش مردم به امر به معروف و نهی از منکر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (۹ اسفند ماه) در نخستین نشست دبیران ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اهمیت فریضتین، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دینی هستند که اصول دین در صورت احیاء آن، ساری و جاری خواهند بود و به دلیل همین اهمیت و اثرگذاری بوده که برخی از علما و بزرگان دین آن را جز اصول دین می‌دانند.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن در حال تلاش برای تغییر ذائقه ها بوده تا ارزش‌ها را از جامعه گرفته و منکرات، فساد و گناه را جایگزین کند که متأسفانه در سایه غفلت مسئولین و متولیان بسیار هم موفق عمل کرده و باید آگاه باشیم چنانچه فساد و گناه در جامعه رواج یابد، قطعا ذائقه تغییر خواهد کرد و انسان‌ها دیگر به اصول و ارزش‌ها پایبندی نخواهند داشت.

 

وی با تأکید بر این موضوع که دبیران ستاد‌های شهرستانی وظایف سنگینی بر عهده دارند و ترغیب و تشویق مردم به احیاء فریضتین باید محور عملکرد آن‌ها باشد، افزود: ستاد‌های شهرستانی باید با هماهنگی کامل و الگو برداری از عملکرد موفق ستاد استان در عرصه‌های مختلف منشأ اثر باشند.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: از آنجا که حوزه معروفات و منکرات بسیار گسترده است و ستاد‌ها به هیچ عنوان امکان و ظرفیت ورود به آن‌ها را ندارد، باید در ابتدا برخی از معروفات و منکراتی که ظهور و بروز بیشتری در جامعه دارند سرلوحه کار قرار گیرند و با برنامه ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت‌ها به آن‌ها ورود کرد تا مردم مطمن شوند که می‌توان مسئولیت اجتماعی را احیاء کرد و از ثمره آن نیز بهره‌مند شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل گروه‌های مردمی، آموزش آن‌ها و نظارت بر بخش‌های مختلف جامعه از طریق آنان را یک وظیفه مهم برای ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: آمرین و ناهیان باید آموزش ببینند که حیطه وظایف آن‌ها در چه حدودی بوده و با امر و نهی اشتباه و غلط موجب انزجار جامعه نشوند، بلکه با عمل صحیح موجب ایجاد علاقه و گرایش مردم به امر به معروف و نهی از منکر شوند.

 

وی همچنین نظارت بر عملکرد مسئولین از طریق شورا‌های ادارات و همچنین افراد آموزش دیده را مورد تأکید قرار داد و افزود: از آنجا که عملکرد یک مسئول و مدیر بر اجتماع اثر دارد، باید به شدت مورد توجه، نظارت و اصلاح باشند و از آنجا که مردم در همه جای اجتماع حضور دارند، می‌توانند نقش پررنگی در این زمینه داشته باشند.

 

آیت الله حسینی همچنین تشکیل گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در مساجد و محلات و واگذار نمودن نظارت در عرصه‌های مختلف در حوزه مسجد به آن‌ها را نیز مورد اشاره قرار داد.

کد خبر 1152686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha