همایش مسئولین دفاتر استانی مرجعیت برگزار شد

همایش مسئولین دفاتر استانی مرجعیت با حضور مدیران دفاتر و معاونین بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اسراء،  همایش مسئولین دفاتر استانی مرجعیت با حضور مدیران دفاتر و معاونین بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله پور مسئول دفتر معاونت دینی و علمی و مسئول ملاقاتها در این نشست گفت: آیت الله العظمی جوادی آملی علی رغم کسالت و کهولت سن همچنان در زمینه های مختلف علمی از جمله تفسیر، فلسفه، نهج البلاغه و... فعالیت می کنند و ایشان باید الگوی مسئولین دفاتر استانی باشند.

 

وی افزود: دفاتر محل رجوع مردم هستند لذا باید دیانت و اخلاق را سرلوحه کارشان قرار دهند.

 

همچنین حجت الاسلام و المسلمین روح الهی معاون آموزش و پژوهش بنیاد اسراء در این برنامه اظهار کرد: مسئله نمایندگی مرجعیت به زمان امام صادق بر می گردد. ائمه معصوم در شهرهای مختلف دارای نماینده بودند.

 

وی ادامه داد: از سالیان گذشته تاکید اصلی آیت الله العظمی جوادی آملی پاسخ به سوالات مردم بوده و هدف تاسیس بنیاد نیز همین بود.

 

در بخش دیگر این همایش حجت الاسلام و المسلمین شهیدی مدیر اجرایی و امور استانهای دفتر مرجعیت گفت:حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی  یکی از علمای برجسته در جامعه است  و ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی فراوانی دارند، ایشان مجسمه علم و اخلاق  به تمام معنا است، حضرت استاد در عین اینکه جامع معقول و منقول است، مجتهد و در عین اجتهاد مفسر و در عین مفسر بودن متکلم نیز هستند  و صدها اثر ارزشمند علمی گویای این معناست و یکی از خدمات ارزشمند ایشان در حوزه علمیه جمع‌کردن بین حکمت متعالیه و فقه و اصول است. 

 

وی در مورد فعالیت های دفتر مرجعیت ابراز داشت: بعضی ها در جریان فعالیت های دفتر مرجعیت نیستند و فکر می کنند دفتر فعال نیست درحالی که گزارش عملکرد ما روشن است.
 

وی خاطرنشان کرد: دفتر مرجعیت در زمینه معرفی جایگاه فقهی آیت الله العظمی جوادی آملی حقیقتا خوب عمل کرده است.
 

حجت الاسلام شهیدی در زمینه طرح ها بیان داشت: تقویت علمی دفاتر، طرح ایجاد دفاتر مجازی، ،طرح مصونیت  دفاتر، طرح ایجاد سامانه ی جامع اجازات، طرح کمیته ی جذب نیروهای دفاتر، طرح اعزام مبلغ در مناطق محروم و مجاور استان دفاتر، ایجاد سامانه ی آنلاین پاسخگویی و یکپارچه سازی سامانه های دفتر مرجعیت از جمله برنامه های اجرایی سال آینده خواهد بود

 

وی گفت:  ایجاد اپلیکیشن رساله، تدوین رساله ی عربی  و پاسخگویی کتبی،شفاهی،پیامکی و ایمیل از جمله ی خدمات ارائه شده ی دفتر مرجعیت می باشد.
 
 

مهندس کوچکیان معاون رسانه نیز در این همایش به ارائه گزارش عملکرد معاونت رسانه پرداخت و گفت: هدف معاونت رسانه نشر آثار و افکار آیت الله العظمی جوادی آملی میان عموم مردم است زیرا رسانه عامل اصلی انتقال پیام است.

 

وی ادامه داد: برای تولید برنامه های تلویزیونی و رادیویی در سال آینده توجه ویژه ای به دفاتر استانی خواهیم داشت.

 

در بخش دیگری از این نشست، مهندس وحید احمدی معاون فن آوری اطلاعات بنیاد اظهار کرد: برنامه پنج سال آینده این معاونت با یک نگاه پژوهشی و با همکاری مشاوران داخلی و خارجی تدوین شده است.

 

وی تاکید کرد: ما تا کنون بارها از سوی هکرهای قدرتمند آمریکایی و اسرائیلی مورد هجمه قرار گرفته ایم اما با درایت دوستان توانستیم در برابر این حملات سایبری مقاومت کنیم.

کد خبر 1152813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha