«بعثت» نقطه عطف تاریخی برای همه جهان است

حجت الاسلام عباسی گفت: بعثت نقطه تاریخی برای همه جهان است، به گونه‌ای که خداوند از این ماجرا به عنوان یک نعمت بزرگ برای همگان یاد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «علی عباسی» پیش از ظهر امروز (سه شنبه ۱۰ اسفند) در گردهمایی علمای شیعه و سنی استان گلستان اظهار کرد: بعثت یک نقطه عطف تاریخی برای همه جهانیان است به گونه‌ای که خداوند از این ماجرا به عنوان یک نعمت بزرگ و عزیز برای همگان یاد می کنند.


رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: خداوند از میان انسان‌ها شخصیتی را برگزید و او را به درجه کمال رساند تا حلقه وصل میان آسمان و زمین باشد و بتواند پیام خداوند را دریافت و به انسان ها منتقل کند که این وظیفه بسیار خطیر و مهمی است.


وی بیان کرد: خداوند خطاب به انسان‌ها فرمود که پیامبر چیزهایی به شما می آموزد که نمی دانستید و نمی توانستید آن را با عقل خود کشف کنید.

 

حجت الاسلام عباسی توضیح داد: البته امروز انسان با عقل خود می تواند به برخی از حقایق دست یابد و این از قدرت های نهفته پروردگار عالم است.


رئیس جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: پیامبر آمده که آیات حقایق و نشانه‌ها را برای انسان‌ها تلاوت کند که خود آنها به طور طبیعی نمی توانستند به آن دست یابند‌ و با «یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه»، انسان ها را پاکیزه می کند و شما رو از تاریکی‌ها ظلمات رهایی داده و به سوی کمال رهنمون می‌کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: وحدت، اتحاد و با هم بودن مومنان شرط زندگی موفق اسلامی است و انقلاب اسلامی تلاش کرده و تلاش می‌کند در مسیر انبیا الهی و پیامبر(ص) قدم بردارد و با همت مردم و علما همواره به وحدت تاکید داشته است.


حجت الاسلام عباسی ادامه داد: اخوت امت اسلامی و وحدت یک راهبرد تخلف ناپذیر و قطعی و بلاتردید در انقلاب اسلامی است و رسیدن به یک مدنیت جدید مبتنی بر احکام و معارف الهی جز در سایه تعامل و وحدت محقق نمی‌شود.

 

کد خبر 1152841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha