بهورزان در شناسایی زودهنگام بیماران شهر و روستا نقش مهمی ایفا می‌کنند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بهورزان در تغییر رفتارهای مرتبط با سلامت، غربالگری و شناسایی زودهنگام بیماران در سطح شهر و روستا نقش مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبدالملکی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مراسم تقدیر از بهورزان، مراقبین سلامت و مربیان مراکز آموزش بهورزی نمونه کشوری که به‌صورت وبینار همزمان با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید مبعث و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب، دفاع مقدس و شهدای سلامت، اظهار کرد: سلامت و امنیت دو مولفه بسیار مهم و  اساس تشکیل هر حکومت و جامعه‌ای محسوب می‌شوند.

 

عبدالملکی با بیان اینکه تندرستی و سلامت پارامترهای مختلفی دارد، افزود: در نظام شبکه بهداشتی برای ایجاد عدالت و دسترسی سطح‌بندی شده، سطح اول خدمات یکی از مهمترین سطوحی است که مسئولیت و رسالت آن بر عهده بهورزان و مراقبین سلامت است.

 

وی با تاکید بر نقش بی بدیل بهورزان، مراقبان سلامت و مربیان بهداشت در قالب نظام شبکه، خطاب به این قشر خستگی ناپذیر اذعان کرد: به شغل بسیار مقدس و تاثیر گذار خود ببالید و افتخار کنید چراکه شما در تامین سلامتی مردم نقش اساسی ایفا می‌کنید.

 

عبدالملکی ضمن اشاره به نقش مهم و بنیادی بهورزان ساعی در تغییر رفتارهای مرتبط با سلامت، غربالگری و شناسایی زودهنگام بیماران در سطح شهر و روستا را مرهون زحمات قابل تحسین آنان عنوان کرد و گفت: تلاش‌های صادقانه و فعالیت‌های ارزنده شما را ارج می‌نهیم.

 

 در پایان مراسم ضمن قدردانی از زحمات دلسوزانه همه بهورزان ، مراقبین سلامت و مربیان مراکز آموزش بهورزی در استان کردستان، ۱۲ نفر آنان به عنوان منتخب کشوری معرفی شدند و با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر 1152859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha